#1 Skrevet Juli 19, 2007 Har en 97 mod. A4 1.9 tdi som går over i nødprog veldig lett. Det så og si bare i 4. og 5. gir, da det blir litt trykk på turboen, men det skal veeeelig lite til. Har akkurat bytta turbotrykks-føler på manifold, vakumslanger fra vastegate, turbo og fra luftinntaket. Turboen ble byttet i fjor høst. For å få motoren til å gå normalt igjen, må jeg skru av tenningen og starte på nytt. Noen som har erfaring med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2007 Fortsatt ingen som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2007 N75. magnetventil for ladetrykksbegrensing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2007 Javel? Kan du fortelle hvor den sitter? Er det den som sitter nede ved turboen? Rett ved radiator? Eller på baksiden av toppen, under røret fra intercooler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2007 Javel? Kan du fortelle hvor den sitter? Er det den som sitter nede ved turboen? Rett ved radiator? Eller på baksiden av toppen, under røret fra intercooler? Denne ventilen sitter nede ved turboen ja. framkant av motor. svart boks med vakumslanger og en plugg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2007 Takk, skal sjekke den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2007 luftmassemåler er sjuken , he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2007 Feil med turbotrykksreuleringa er årsaken til at den går i nød. Det kan ha årsaker som: N-75 ventilen, def. vakumslanger, def. turbo ( reguleringsventilen/vakumklokka ) har kokset og går tregt. Ved feil på LMM burde bilen gå dårlig hele tida. Det er iallefall mine erfaringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2007 Det er helt tydelig noe elektrisk, for den er like frisk igjen så fort tenninga blir slått av og på igjen. Bytta turbo i høst, og alle vakumslanger nå nettopp, og den trykkføleren som sitter i bakkant av motor også nå nylig. Tror mest på føler ved turbo, event. luftmassemåler. Men den er også relativt ny, ca to år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2007 Ville sjekket LMM. Veit om andre med TDI VEpumpe som kutter og går i nødmodus når LMM begynner og bli dårlig. Kor langt har du kjørt på 2 år. Og dei blir heilt finn når tenning vert slått av på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 22, 2007 Har vel kjørt ca 100'. veit ikke hvor langt de skal holde jeg, men trodde ikke det var en forbruksdel. Skal uansett sjekke begge deler. Takk for tips fra alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2007 Det er helt tydelig noe elektrisk, for den er like frisk igjen så fort tenninga blir slått av og på igjen. Bytta turbo i høst, og alle vakumslanger nå nettopp, og den trykkføleren som sitter i bakkant av motor også nå nylig. Tror mest på føler ved turbo, event. luftmassemåler. Men den er også relativt ny, ca to år. Til tross for det kan det være mekanisk feil på turboen. Styreenheten og elektroniske følere oppfatter feil mht. turbotrykk og styreenheten regulerer til nødprogram. Tenninga av og på "resetter" styreenheten inntill feilen oppstår på nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 22, 2007 Fankern as... Alt var mye lettere før i tida... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2007 Fankern as... Alt var mye lettere før i tida... He he....sant nok. Uansett greit å sjekke de "billige" tinga først da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 30, 2007 Fant feilen! Nesten litt flaut, men det var slangen mellom innsuget og røret fra intercooler som var revna. Hullet var på under/baksiden, så ikke så lett å se med første øyekast, til mitt forsvar. Men nå soter den noe helt jævlig når jeg gir gass. Sikkert bare olje som ligger i røret/slangen etter lang tids kjøring på nesten null effekt. Takk for alle tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...