#1 Skrevet Juli 19, 2007 I dag var jeg ute på en kjøretur med A3`en. Det var rimlig varmt ute så jeg satte tempen helt ned til "LO". klima anlegget kjølte skik det pleier å gjøre, men når jeg sku hjemme igjen etter att bilen hadde stått en par timer ville det ikke komme kall luft fra anlegget i det hele tatt Hva kan dette vere? Har sjekket sikringer osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2007 Kanskje du må fylle gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2007 gasspåfyll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2007 Kan prøve å lese ut feilkoder gjennom klima dersom det går på din modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2007 Ja var inne på tanken med att det må fylles på gass. Får prøve det å se om det blir bedre da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2007 Går kompressorn? du må sjekke at kompressorn ikke har tatt kveld. Det står jo et frihjul på kompressorn. Om selve kompressorn står fast så går frihjulet. Men det fri hjule bruker å låse seg etter ei stund. Å da sliter du på reima, å det kommer blå røyk. Skjedde på bilen til fadern. 2.5Tdi motorn til audi. den kompressorn koster 6 tusen ++. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2007 Kompressorclutchen kan koble inn og ut mens anlegget går ut fra trykket i anlegget, kompressoren går ikke nødvendigvis konstant. Trykk på snøkrystallen eller "econ" (avhengig av årsmodell) med motoren på tomgang og døren åpen, hør om du hører et klikk når du trykker på knappen. Om det er for lite gass i anlegget slår ikke kompressoren inn i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2007 Takker for svar Skal prøve ut dette i dag. Kan også nevne att den driv reima som sitter der når man ser på venstersiden av mototren begynner å bli rimlig slitt, kan dette ha noe a si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2007 Når jeg trykker på snøkrystallen hører jeg ikke noe spessielt klikk men hører att motoren går bitelitt tyngre, å att det begynner å blåse fra noen andre sluser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2007 Snøkrystallen er vel ac? Og Econ er at ac'en ikke slår seg på så ofte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2007 Mulig det, men jeg har ikke den Econe "knappen" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 20, 2007 Det kommer an på årsmodellen. De første A3'ene hadde snøkrystall-knapp mens de senere (og alle 2. generasjon) har econ-knapp. Funksjonen er den samme, skrur kompressoren av og på.. Om du hører motoren går tyngre går nok kompressoren. Vet ikke hvor lett det er å se, men om du ser kompressoren og ser at alt sammen ved remhjulet går rundt er nok kompressoren i drift. La motoren gå på tomgang med snøkrystallen (kompressor) på, så trykker du frem diagnosefunksjonen (mener å huske at det er å holde inne resirkulering og så trykke pil opp), da står det "01c" i det ene displayet. Trykk minus- eller plussknappen til det står "52c" og trykk resirkulering en gang til. Da skal det, om du har gjort det riktig og AC'en virker, komme opp tre vannrette streker og en prikk i det venstre displayet. Er det noen loddrette streker er det en eller annen feil som gjør at kompressoren ikke går. Skriv svar her om hva du får til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 20, 2007 Etter å ha gjort det du sa fikk jeg opp dette i displayet: Å plutselig blåste det kalt igjen Tusen takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 20, 2007 Problemet ser ikke til å vere løst enda Det blåser stort sett ikke klat men når jeg begynner å fikle på instillinger så virker der som det begynner å blåse litt kalt etter hvert. Kan det vere givere\følere som kan vere problemet? Eller er det rett å slett får litte trykk på gassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 21, 2007 Er nok litt lite gass på annlegget,det er ganske vanlig. Ser du holder til ved Mjøsa`s bredd ett sted,det gjør jeg også,så hvis du vil kan du ta kontakt med meg så kan jeg sjekke gass-nivå og eventuelt fylle opp hvis det er for lite. Hvis det er helt tomt er det gass for en drøy høvding.. Hilsen Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...