#1 Skrevet Juli 19, 2007 Min bil er chipa, går godt:) MEN.. når den passerer en vis km/t eller turtall (Veit ikke om det skjer når den når et bestemt turtall eller ke d e, mæn såm regel slutta den å funk i oppåverbakkæ eller når vi gjer bånn gass å den tjæm i ei vess fart..)kjenner man i bilen at den "ikke vil mer" At chipen kobles ut på en måte.. Og etter dette går den dårligere: mad : Vis man vrir om tenninga og starter motoren på nytt funker den fint igjen.. Noen som vet va det kan være.. Om det er en ledningsfeil eller? Nån så ha vørre borti dette før eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2007 Har en 98 Passat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2007 kan nok hende det er LMM. luft mengde måleren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2007 Bilen går vel i nødmodus. Store muligheter for at det kan være noe galt med luftmengdemåleren din. Søk litt på nødmodus og/eller luftmengdemåler(lmm) på forumet her så står det masse om det. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2007 Den går i en nødmodus ja.. Dræg ikke ætte at den ha "klikka" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2007 Den ene LMM er blitt sjekka.. Vet ikke om det kan være den andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2007 Den ene LMM er blitt sjekka..Vet ikke om det kan være den andre? har du 2 stk luft inntak på passaten?? er det v6 eller noe slik?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2007 Veit ikke ke d e.. Typen så sa at e mått skriv d:) Han sa at han å en kompis ha sjækka den eine.. Så lura han på ke den LLM atmæ torpedovæggen hejte.. (han har ikke peiling på bil, sånn at dokker veit d, vess dæ hærre e helt på jorde:) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2007 Veit ikke ke d e..Typen så sa at e mått skriv d:) Han sa at han å en kompis ha sjækka den eine.. Så lura han på ke den LLM atmæ torpedovæggen hejte.. (han har ikke peiling på bil, sånn at dokker veit d, vess dæ hærre e helt på jorde:) hehe Anbefaler en tur innom et merkeverksted for å sjekke lmm skikkelig... Eventuelt kan det være noe med n75 eller g62 ventilene... Trenger en feilsøking iallfall... 1.8t motor eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2007 Høres jo litt ut som en sliten bensinpumpe også da. Er det forskjell med full tank og halv/kvart tank? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2007 Chipen kan være justert for høyt, dvs gir for mye effekt, dermed får man dette problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 20, 2007 Chipen kan være justert for høyt, dvs gir for mye effekt, dermed får man dette problemet Kan du forklare hva du egentlig mener med dette? Hvilken del av chippen er "justert for høyt" Den ene LMM er blitt sjekka..Vet ikke om det kan være den andre? Ta en VAG-Com test og se hvilke feilmeldinger du får, ev ta en test på bensintrykk mens du kjører, fra stillestående til full gass på 3.gir. Hvis trykket synker etterhvert har du dårlig bensinpumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 20, 2007 Har diesel.. Ikke noe forskjell på full eller halv tank.. EN kompis av typen tok av en kontakt/føler som sto på torpedoveggen.. Da var den "dau" hele tiden.. sånn dau som da etter "chippen klikka" Var i Mosjøen på Automester å feilsøkte,men fikk vist ikke opp noe.. Vet ikke om feilsøkingen går på heile bilen eller om den går på det område man vil søke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 20, 2007 Hvilken type chip har du. Er det boks eller omprogrammering av ECU ? Luftmengdemåler sitter på luftfilterboksen. LMM. En brei kontakt på et rør som kommer ut av boksen. Ikke noe problem å måle luftgjennomstrømmning med rett verktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 20, 2007 Har ikke snøring i hva slags chip det er.. Den var på bilen da vi kjøpte den.. Så det gikk ann å sette inn bilder.. Han få Leo til å ta bilder i morgen å sette inn.. For han snakker noe om en føler på torpedoveggen og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 21, 2007 Skriv bokmål, dialekt/sms språk er ikke noe særlig å lese. Er selv fra Vesterålen men ikke lett å se hva du mener hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 21, 2007 Hehe.. Vet det.. Skriver litt forskjelli her.. Veit ikke hvorfor men det blir bare sånn.. hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 21, 2007 Ble ikke tatt bilder i dag:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 22, 2007 hehe.. sjekk om alle slangene fra wastegate ventilen er på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 22, 2007 Kjør en tur opp på Sandnes,og få dem til å kjøre en diagnose på bilen. Volkswagen verkstedet oppå der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...