#1 Skrevet Juli 19, 2007 Hva er best og kunne følge med på av oljetrykk eller oljetemp på en litt trimmet 1.8T? Har ikke oversikt over oljetemp i det org instumentet så. Har en ledig plass i A-Stolpe holderen som jeg vil fylle ut med en av de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2007 jeg ville gått for oljetrykk, det er jo det viktigste å ha i tillegg til kjølevann for at motoren ikke skal havarere og dermed også meget gunstig å kunne ha kontroll på om det skulle bli noen trykk forandringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2007 Er eni med Vegard der. jeg ville tatt oljetrykk. Som oftest så stiger trykket før oljetempen stiger. Dermed er det kanskje litt enklere å tryggere å følge med om noe går galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2007 Må du velge 1 må det bli trykket, men best med begge seff... Tempen får du alltid en pekepinn på med vanntemp uansett. Har du oversikt over trykket vil du iallfall få en indikasjon på om noe er galt umiddelbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2007 Skulle du få en lekkasje og oljen forsvinner, merker du hvertfall det mye fortere på trykket enn temperaturen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2007 hvorfor ikke fleske til med et kombiinstrument, som viser begge deler. Kryr av dem på nettet. google på "oil temperature pressure dual gauge". Her er ett av veldig mange svar http://www.europeancarweb.com/projectcars/0306ec_bmw_m3_gauges/index.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2007 Se her ja,tenkte mest på oljetrykk selv også.Så da blir det til at jeg smeller inn en slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 21, 2007 hvorfor ikke fleske til med et kombiinstrument, som viser begge deler. Kryr av dem på nettet. google på "oil temperature pressure dual gauge". Her er ett av veldig mange svar http://www.europeancarweb.com/projectcars/0306ec_bmw_m3_gauges/index.html Prøvde å søke på google og på ebuy, men finner ingen. Noen i norge som selger disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2007 Fant du ingenting? http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MCYCLE&pcode=P/EDG201 About this product These 52mm digital LCD gauges with high definition display gives excellent clarity. All gauges are supplied with either a black or white dial face along with the choice of black or chrome bezel. With a selectable backlight colour (red or green) and adjustable backlight brightness, the resolution of the display can be set to high, i.e. 0.1 PSi etc. There is a programmable button function for recall and menu etc and the warning lights have programmable settings. All connections are splash proof and the units have extended temperature operation of -20 to +70 degrees C for extreme climates. The gauges are selectable on temperature and pressure for either metric or imperial display i.e. Lb and C degrees or Bar and F degrees. http://www.spatechnique.com/product_pages/dualgauges.asp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2007 jeg ville gått for oljetrykk. Men får du tak i en slik som over her så er jo det beste løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 22, 2007 Hmm,begge deler ja. Men har ikke plass til mer enn 1 føler siden jeg må bruke ett t-stykke på oljekjøleren ut til org oljetrykks føler + en annen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...