Hva burde jeg montere - Oljetrykk eller oljetemp måler?

Anbefalte innlegg

Hva er best og kunne følge med på av oljetrykk eller oljetemp på en litt trimmet 1.8T? : klø :

Har ikke oversikt over oljetemp i det org instumentet så. :(

Har en ledig plass i A-Stolpe holderen som jeg vil fylle ut med en av de. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville gått for oljetrykk, det er jo det viktigste å ha i tillegg til kjølevann for at motoren ikke skal havarere og dermed også meget gunstig å kunne ha kontroll på om det skulle bli noen trykk forandringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er eni med Vegard der. jeg ville tatt oljetrykk. Som oftest så stiger trykket før oljetempen stiger. Dermed er det kanskje litt enklere å tryggere å følge med om noe går galt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må du velge 1 må det bli trykket, men best med begge seff...

Tempen får du alltid en pekepinn på med vanntemp uansett. Har du oversikt over trykket vil du iallfall få en indikasjon på om noe er galt umiddelbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle du få en lekkasje og oljen forsvinner, merker du hvertfall det mye fortere på trykket enn temperaturen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja,tenkte mest på oljetrykk selv også.Så da blir det til at jeg smeller inn en slik. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ingenting?:rolleye:

http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MCYCLE&pcode=P/EDG201

About this product

These 52mm digital LCD gauges with high definition display gives excellent clarity. All gauges are supplied with either a black or white dial face along with the choice of black or chrome bezel. With a selectable backlight colour (red or green) and adjustable backlight brightness, the resolution of the display can be set to high, i.e. 0.1 PSi etc. There is a programmable button function for recall and menu etc and the warning lights have programmable settings. All connections are splash proof and the units have extended temperature operation of -20 to +70 degrees C for extreme climates. The gauges are selectable on temperature and pressure for either metric or imperial display i.e. Lb and C degrees or Bar and F degrees.

http://www.spatechnique.com/product_pages/dualgauges.asp

P_EDG201.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville gått for oljetrykk. Men får du tak i en slik som over her så er jo det beste løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,begge deler ja. : klø : Men har ikke plass til mer enn 1 føler siden jeg må bruke ett t-stykke på oljekjøleren ut til org oljetrykks føler + en annen. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.