#1 Skrevet Juli 20, 2007 Har eit litt irriterandes problem med min s4. Feks ved forbikjøring, når eg girer ned i 3 gir, og helde motoren litt i 3 gir før eg gjer på. Ved fullt pådrag så kjennes det ut som bilen bremsar Bilen skal vistnok vere chippa med ukjent chip. Har ca 1 bar ved maks ladetrykk. Ladetrykket synker til ca 0,6-0,8 når motoren nærmar seg 4000-5000 o/min. Takknemlig for hjelp Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2007 bankesensor? nødmodus? skal lade mer en 1 bar med chip da.... 1.3-1.5 men bare chip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2007 Skal ikkje ladetryket bortimot forsvinne viss den går i nødmodus? Er det noken måte å teste banksensorene på? Meina å ha lest innpå her at dei er ein sånn komponent som enten virkar eller ikkje, ingen mellomting. Syns egentlig bilen generelt går litt drålig. Av og til jaffal. Noken som har hatt same problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2007 du har jo vagcom. kan du ikke bare sjekke bilen din a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2007 Altså, med chip så skal du ha 1.3-1.5 å det skal vel ikke falle helt ned i 0.5bar ved 4-5000rpm det er alt for tidlig. Høres ut som et typisk problem med vakum lekkasje dette egentlig men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2007 du har ikke bytte wastegate fjær da?.. vis bilen går i nødmodus med forsterka wastegate fjær så vil trykket bare gå ned til det trykket wastegaten klarer å holde igjen. orginal : 0.5 bar Forsterka : 0.9 til masse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2007 Veit ikkje om det er orginal fjær eller forsterka som står i. Men skruen på toppen av wg'en er skrudd heilt ned, så klarer vel å halde igjen litt meir enn vanlig. Men problemet er der ikkje kvar gong, kjem berre av og til.. meget mystisk du har ikke bytte wastegate fjær da?.. vis bilen går i nødmodus med forsterka wastegate fjær så vil trykket bare gå ned til det trykket wastegaten klarer å holde igjen. orginal : 0.5 bar Forsterka : 0.9 til masse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2007 vis den er skrudd i bånn vil du nok få grunntrykk rundt 0.8 ja. vis bilen går i nødprorgram vil den ikke lade noen ting over grunntrykket. Hvilke feil hadde du på vagcom (vis du har sjekket ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2007 Her er feilkodane. Er ei stund sian eg leste dei av og har bytta lambdasonde sian den gong so eg skal lesa av nye ein dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2007 Ut ifra feilmeldingen du får kan det være at kabelen til sensoren som står på innsuget ditt er gått av og gnisser mot jord, slik at du får feil signaler til hjernen. Dette nylig skjedde på min, og da opplevde jeg noe av de samme symtomene. Dette var på en 3b-motor, men vil tro det er noe lignende på AAN siden du får opp feil på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 22, 2007 Ta en trykktest på hele systemet ditt.. hadde akkurat samme problemet på min 3b motor.. akkurat som den bremser med det samme du trykker gassen i bånn åsså gikk turbotrykket ned til 0,5-0,6 ved ca 5500o/min og oppover.. da var det intercooleren som var sprukket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2007 Hvilken sensor e da du meina då? den brune med to ledningar på? Ut ifra feilmeldingen du får kan det være at kabelen til sensoren som står på innsuget ditt er gått av og gnisser mot jord, slik at du får feil signaler til hjernen. Dette nylig skjedde på min, og da opplevde jeg noe av de samme symtomene. Dette var på en 3b-motor, men vil tro det er noe lignende på AAN siden du får opp feil på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 22, 2007 Er det ein fordel å blenda slangane til turboen eller går det fint å trykkteste med turboen "tilkobla"? Ta en trykktest på hele systemet ditt.. hadde akkurat samme problemet på min 3b motor.. akkurat som den bremser med det samme du trykker gassen i bånn åsså gikk turbotrykket ned til 0,5-0,6 ved ca 5500o/min og oppover.. da var det intercooleren som var sprukket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 23, 2007 Hvilken sensor e da du meina då? den brune med to ledningar på? Som sagt er jeg usikker på hvor den står på din bil, men hos meg er det en sak som står oppå innsuget festet med to umbraco-skruer med en tykk kabel på. Står den på innsuget kan det være denne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 23, 2007 har nesten samme problem... bilen min er også chippet, men når ikke høyere trykk enn 1,0bar. Har sliti med å finne feilen lenge. Virker som om det er lakkasje i vakumslangene, men har inspisert dem uten å finne noen sprekker. Steffen nevner intercooleren her, kanskje den har sprukket hos meg også. Hadde vært deilig bare å finne feilen. Prøvde å bytte luftmengdemåler her nå på fredagen uten at det ble særlig mye bedre. Henger meg på denne tråden;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 23, 2007 Men når folk sliter med vakum lekkasjer, HVORFOR TRYKKTESTER DERE IKKE SYSTEMET!? Det er skrevet ufattelig mange poster om hvordan dere gjør det osv, men det virker som om ingen klarer å søke på det? Jeg har selv svart på flere poster om akuratt denne saken. Og hvis folk ikke finner igjen NOEN av ALLE de andre postene som har med vakumlekkasje å gjøre så skal jeg se om jeg får hentet frem noen av de... Jeg sier ikke jeg alltid søker selv før jeg spør, men kom igjen folkens, SØK dette er det svart på MANGE ganger før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 23, 2007 Men når folk sliter med vakum lekkasjer, HVORFOR TRYKKTESTER DERE IKKE SYSTEMET!?Jeg har selv svart på flere poster om akuratt denne saken. Og hvis folk ikke finner igjen NOEN av ALLE de andre postene som har med vakumlekkasje å gjøre så skal jeg se om jeg får hentet frem noen av de... Hent de fram : -) Tror det er der jeg sliter med min bil, trykksida er testet og tettet, men lurer på om det er noe snusk i vaakumslangene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 23, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54365 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=74683&highlight=trykkteste http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=87871&highlight=trykkteste 3 poster du kan titte litt i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 25, 2007 skal trykkteste på nytt til helgen. Har har byttet en del deler i det siste, og var da med alle slangene, kanskje lurt å sjekke over en gang til+ å sjekke intercooleren for sprekker. Ellers noe nytt i saken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 26, 2007 når jeg hadde stor trykklekkasje fikk ikke jeg noen feil som ligna dette i hvertfall. Hadde forresten hull i den berømte slangen ved Ic`en.. Du kan trykt trykkteste mellom slangen til turbo og slangen til innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...