Bremseskiver og klosser B6 A4 1.8T

Anbefalte innlegg

Heisann..

Da har tiden kommet at jeg må bytte skiver og klosser rund baut på A4n. Har vært innom mange alternativer her. Har faktisk investert i B5 S4 kalipere, som skal passe rett på. Populær oppgradering i statene som visstnok skal funke bra, men ulempen er at de veier mye. B6 S4 er et alternativ, men det er dyrt. Big Brake Kits er et annet alternativ, men det er også dyrt. Har egentlig mest lyst på et relativt billig alternativ som fungerer bedre enn originalt.

Har fundert mye på det, og de 3 beste alternativene sånn jeg ser det, er:

1. 3.0l oppgradering med 312 skiver (merke?) og klosser.. Trenger bare kaliperholderne, men de er visstnok dyre i Norge? Var ikke så ille pris i USA mener jeg å huske? Kosta vel totalt rundt 10 lapper for borra og slissa skiver og Hawk HPS (fått bra omtale på amerikanske forum) klosser rund baut ink frakt og moms på http://www.ecstuning.com.

2. Oppgraderte/originale skiver og oppgraderte/originale klosser. Har kikka på Black Diamond skiver og Ferodo klosser er vel det jeg har lest mest positivt om, men dyrt? Finner ikke pris på Kollevold til passende størrelse? Noen engelske eller amerikanske steder det går an å få tak i billigere? Vurderer dette på Cosworthen og, om det kan fås tak i billigere. Evt noen andre alternativer her?

3. B5 S4 kalipperne.. Må kjøpe skiver og klosser evt, usikker på pris på dette.

Noen meninger? :)

Og så nå at det var et rimelig likt innlegg ikke langt under her, hehe.. Nesten litt flaut, men men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.