#1 Skrevet Juli 20, 2007 Jeg har bestilt komplett 12-delers forstillingssett, og et Weitec Hicon GTN coiloversett til A4'en. Trenger jeg noe annet? Toppfestene til fjærbenene f.eks? Eller følger alt slikt vanligvis med coiloversettet? Når jeg først bytter ut slitedeler, vil jeg ta alt på en gang. Det kommer lyder fra bakstillingen over humper, men begge bakdemperene er slitne, og fjærene sagger. Så det forsvinner gjerne kun ved bytte av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2007 Forklar lydene i bakstillingen. FWD? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2007 Fwd ja. Lyse kvittrelyder når jeg kjører på ujevnt underlag, selv på små ujevnheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2007 Dette er vel de berømte lenkarmene. Kjøp deg ett komplett sett med forsterkede lenkarmer fra utlandet, så blir det ikke så enormt dyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2007 Lenkarmer? Trodde det bare var et komplett tverrbjelkeoppsett bak? Kan ikke terminologien helt, men du skjønner hva jeg mener? Hvor og hvordan er disse lenkarmene festet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2007 Var inne på vagcat.com og så, og på FWD består hjulopphenget bak av en sammenhengende "arm", som er festet i en foring på hver side. Støtdemperene på hver side er festet direkte på denne "armen", og så er de festet til karosseriet i toppen. Så da lurer jeg på hva som kan forårsake kvittrelyden, hvis det ikke er støtdemperene/fjærene? Er det da mest sannsynlig festet i toppen, festet til bærearmen eller bærearmens foringer? Burde gjerne byttet alle foringene når jeg først er igang? Men er som sagt usikker på hva som følger med weitec-settet når det gjelder toppfestet? Får man med alt av nye bolter osv? Evt noe mer? Opphengssettet jeg har kjøpt foran, regner med det er med foringer på armene da? Hvilke foringer må jeg kjøpe i tillegg da? Noe til festet mellom bærearm og støtdemperbein? Eller lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2007 Ingen som har noen videre formeninger om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2007 På min gamle a4 var det gummien mellom fjæra og demperen som lagde litt "gnisselyder". La bare litt smøring der, og da forsvant lyden med en gang, og ble ikke hørt igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...