#1 Skrevet Juli 22, 2007 Bilen har vært helt i orden. Men for et par dager siden stoppet vi og fylte bensin. Da jeg prøvde og starte bilen var det ingen tenning. Lyset, cd-spiller osv virket som før, men det var som sagt ikke noe tenning. Jeg koblet fra strømmen og satte den på igjen. Og da startet den. Kan kanskje se ut som startsperet kommer på eller at alarmen slår gjør at bilen ikke kan starte,hvergang vi skrur av bilen. Nå må vi gjøre dette hver gang vi skal bruke bilen, noe som er ganske tungvint! Skjer det sånn med Opel når vedkommende som eier bilen ikke har fulgt servicene ? Grunnen til at jeg spør er at INSP lyser. : bh : : bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2007 INSP er serviceindikator det. Hva slags Opel er det og årsmodell? Blinket den gule lampen med motorsymbolet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2007 Er det ettermontert DEFA alarm på bilen? Hadde samme problemet på en 97 model Opel Astra jeg hadde for 10 år siden og da var det hjernen til alarmen (DEFA) som hadde tatt kvelden og problemet måtte løses ved å koble av og på batteriet slik som du har måtte gjøre i dette tilfelllet også inntill den deffekte delen ble byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2007 Hadde tilsvarende problem på min vectra, der var det dårlig batteri i kontrollen for fjernstyrt sentralås. Måtte programeres opp hele tiden, om det er samme på din nøkkel stikker du den i tenning, vrir på strøm og holder inne knappen til sentralåsen låser seg opp og igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2007 Det er en opel zafira 99 modell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2007 Hadde tilsvarende problem på min vectra, der var det dårlig batteri i kontrollen for fjernstyrt sentralås. Måtte programeres opp hele tiden, om det er samme på din nøkkel stikker du den i tenning, vrir på strøm og holder inne knappen til sentralåsen låser seg opp og igjen. Dette funker dessverre ikke..... Hadde håpet på at det gjorde.... Men det som er at bilen starter ikke når man vrir på nøklen... Men går man ut og kobler av svarte kablen til batteriet drar den fram og tilbake på sitt pol til det gnistrer også monterer den på polen igjen så går det an å starte bilen... hva kan det være...tror ikke det er dårlig munkt fra kablen til polen ettersom den ser faktisk veldig fin og hel ut: klø : : klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2007 Er det ettermontert DEFA alarm på bilen?Hadde samme problemet på en 97 model Opel Astra jeg hadde for 10 år siden og da var det hjernen til alarmen (DEFA) som hadde tatt kvelden og problemet måtte løses ved å koble av og på batteriet slik som du har måtte gjøre i dette tilfelllet også inntill den deffekte delen ble byttet. det er defa på bilen...... hjernen til defa? den i sikringsboksen??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2007 INSP er serviceindikator det.Hva slags Opel er det og årsmodell? Blinket den gule lampen med motorsymbolet? opel zafira 99 modelll. gule lampen lyser men blinker ikke:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 24, 2007 opel zafira 99 modelll. gule lampen lyser men blinker ikke:confused: Da er det ikke den orginale startsperren som er problemet. Støtter den med at det er noe galt med Defa alarmen. Hjernen finner du som regel oppunder ved rattstammen. Hvis du skal koble den ut så må du lage en jumperledning mellom de 2 ledningene som er til Defa startsperra. (er som regel 2 ledninger som er tykkere en de andre) Håper du skjønner hva jeg mener:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2007 holder på defaen eg og, har hatt problemer med defa før:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 26, 2007 takk takk alle sammen. har hvert på Opel (som faktisk begynte å le av meg) De vet ikke hva feilen var. Kunne få time om to uker. Peogue(som skal være defa forhandler her) var hyggelige de men de hadde ikke sett problemet før. Bilen overnattet på et verksted som byttet batterie og plugger, uten at det hjalp noe. Så byttet de tilbake til orginal plugger og batterie for 200 kr;).... Det skal ikke være lett nei;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 26, 2007 Holder en knapp på at det er Defa'n, samme har skjedd meg. Koblet med rundt startsperre så fungerte alt igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 26, 2007 takk takk alle sammen. har hvert på Opel (som faktisk begynte å le av meg) De vet ikke hva feilen var. Kunne få time om to uker. Peogue(som skal være defa forhandler her) var hyggelige de men de hadde ikke sett problemet før. Bilen overnattet på et verksted som byttet batterie og plugger, uten at det hjalp noe. Så byttet de tilbake til orginal plugger og batterie for 200 kr;).... Det skal ikke være lett nei;) Ta en telefon til Oslo Bilstereo. Er de jeg brukte på bilen min når jeg hadde problemet så de kjenner til det. De er også Offisielle DEFA montører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 28, 2007 Jeg vil holde en knapp på DEFAen din hær.... Har sett noen tilfeller av ekstramonterte alarmer som kan finne på å klikke, bla sånn som du beskriver.... Har også sett tilfeller av innbrudd i bil med FG-godkjent alarm hvor ikke alarm har utløst, så jeg vil ikke anbefale noe annet enn orginalt montert alarmsystem!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 28, 2007 Ta en telefon til Oslo Bilstereo. Er de jeg brukte på bilen min når jeg hadde problemet så de kjenner til det. De er også Offisielle DEFA montører. Genialt.... skal ringe de imorgen... ps dersom det er noen i Danmark område som har 5-10 til overs og har lyst å hjelpe meg å koble rundt defaen er det bare å si ifra:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 28, 2007 Måtte koble ut startsperra på gammel bilen min. Når du har funnet sentralen skal du ta ut den pluggen som har fire tjukke ledninger. I mitt tilfelle måtte jeg laske mellom hvit m/grønn stripe og rød m/svart stripe! Dette var en defa 821 XG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 25, 2007 Her var det Defaen som var gående. Så vet er det sagt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...