Anbefalte innlegg

Hei. har akoratt kjøpt meg enn vento med enn sur 1.6 liters motor.. Ønsker å bytte ut denne motoren i noe grommere, noen som har noe forslag, helst med turbo... vill ikke ha vr6.. tenker enn rundt om 220-230hk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor kjøpte du da denne bilen? Kunne vel heller kjøpt en med en større motor når du først var i gang? Hadde også blitt mye billigere enn å trimme en 1,6 suge motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk den til gibort pris...tanken var jo ikke å gjøre enn dritt med 1.6 en, men heller å sette i enn annen motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett i 1.8T du!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil du ha noe som passer rett inn i ventoen? så må det jo blir 1.8T eller vr6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, høres ut som mye stress, hvordan blir dette med ledningsnett, motorfester og div??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror at 1.8T motoren passer rett på de gammle motorfestene, er vel tverrstiltmotor i ventoen, så må vel hente passat 1.8T motoren, den er tverrstilt som jeg kan huske. men må få motor med komplett ledningsnett og en ny ecu(styringsenhet) som er til 1.8T. men man må vel oppgradere bremser og gir kasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, sitter her å tenker på vr6 motor også, men har aldri vert så stor fan av den, stor og tung, men tror det er lettere å få denne til å passe med ledningsnett og div. passer enn slik motor rett på den originale treversen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde ikke vært i tvil, har en passat vr6, med kammer, chip, grenrør osv osv.. og en 1,8T med chip... Helt klart VR6.. men kommer an på hvor du vil ha effekten.. 1,8T 3000- 4000rpm VR6.. 3000- turtallsperre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR6 motoren er nok lettest å få til å passe i og med at bilen faktisk kan leveres med slik motor. Ledningsnett, ECU, instrumenter og rattlås må uansett skiftes og da passer jo dette fra f.eks Golf 3.

Dette er nok også mulig å få godkjent om du skifter til VR6 understell og bremser med ABS også.

 

Mht. 1.8T må du ha motor i fra bil med tverrstilt motor. Dvs: Golf 4, Bora, Skoda Octavia, A3, Seat Ibiza/Leon. Problemet her blir å få instrumentet fra en slik til å passe i Golf/Vento 3 dashboard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR6 motoren er nok lettest å få til å passe i og med at bilen faktisk kan leveres med slik motor. Ledningsnett, ECU, instrumenter og rattlås må uansett skiftes og da passer jo dette fra f.eks Golf 3.

Dette er nok også mulig å få godkjent om du skifter til VR6 understell og bremser med ABS også.

 

Mht. 1.8T må du ha motor i fra bil med tverrstilt motor. Dvs: Golf 4, Bora, Skoda Octavia, A3, Seat Ibiza/Leon. Problemet her blir å få instrumentet fra en slik til å passe i Golf/Vento 3 dashboard.

 

ok, hvor mye hk rekner du å ha med i vr6 motoren etter disse modifikasjonene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, noe rundt der. Men er ikke passat 1.8T tverrstilt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, noe rundt der. Men er ikke passat 1.8T tverrstilt?

 

Nei. Ikke de med 1.8T altså 3B og 3BG. De står på langs ala A4 og A6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, hvor mye hk rekner du å ha med i vr6 motoren etter disse modifikasjonene da?

 

Originale urørte VR6 motorer yter vel henholdsvis 174 HK i 2.8 literen og 190 i 2.9 literen, bortsett fra Caravelle VR6 med 2.9 liter på 146 HK.

 

Kammer, chip, variabelt innsug og effektanlegg rundt 200-210 HK, Kompressormatet rundt 250-270 HK og turbokonvertert alt fra 250 og oppover så langt du har råd. :)

 

1.8T starter på 150 HK i dette tilfellet tenker jeg. Chippes greit til 195-200 HK før større mods for å få mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde ikke vært i tvil, har en passat vr6, med kammer, chip, grenrør osv osv.. og en 1,8T med chip... Helt klart VR6.. men kommer an på hvor du vil ha effekten.. 1,8T 3000- 4000rpm VR6.. 3000- turtallsperre..

 

ok, hvor mye hk rekner du å ha med i vr6 motoren etter disse modifikasjonene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at du antakelig må bruke girkasse tilhørende motoren også. I begge tilfeller innebærer det ombygging til wire giroverføring og hydraulisk clutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da var det bare å få tak i enn vr6 motor med ledningsnett, girkasse og evnt alt som ellers treng, ikke tid til å skru meg ihjel på turbo/kompressor, så dette skal være så lett så mulig uten, noen anbefalinger hvor beste plass for å få tak i chip,grenrør,kammer???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at du antakelig må bruke girkasse tilhørende motoren også. I begge tilfeller innebærer det ombygging til wire giroverføring og hydraulisk clutch.

 

ja faen!!! tenkte ikke på dette, arghh, off: bh : ...men må vell gå an dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja faen!!! tenkte ikke på dette, arghh, off: bh : ...men må vell gå an dette...

 

Går an gjør det. Flere som har gjort dette før, men kanskje ikke fullt så ofte på Vento. Uansett er den vel så å si 100% identisk med Golf 3 inn til og med dashboard iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er det bare å få tak i girwirene + girstang og clutchpedal med mastersylinder fra enn golf 3/vento da? å montere det rett inn uten videre mods?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jeg vel tro ja. Mulig pedalene med festebrakett må skiftes hvis din i utgangspunktet har wireoverført clutch. Har aldri gjort lignende selv, så er ikke 100% sikker på hva som trengs/må skiftes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke for deg i morgen. Er flere i VW Performance som har gjort detta Er flere som har satt i 1.8T motoren i Golf II og lignende. Etter som hva jeg har lest meg fram til så er man avhengig av speedon fra donor bilen (start sperra). Men får man programert bort denne via Chipp så er ikke det noe problem. Mener å huske en 80 quattro på Våler for 2år siden med 1.8T motor, han hadde speedoen fra donor bilen i hanske rommet.: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke for deg i morgen. Er flere i VW Performance som har gjort detta Er flere som har satt i 1.8T motoren i Golf II og lignende. Etter som hva jeg har lest meg fram til så er man avhengig av speedon fra donor bilen (start sperra). Men får man programert bort denne via Chipp så er ikke det noe problem. Mener å huske en 80 quattro på Våler for 2år siden med 1.8T motor, han hadde speedoen fra donor bilen i hanske rommet.: flau :

 

ja, dette hadde vert konge hadde du giddet å sjekke det, takk for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synnes golf 3 vr6 er ubehagelig å kjøre, enten overstyrt eller understyrt. Men den jeg kjørte var ikke senket. Men om det er pga vekt på motor eller ikke aner jeg ikke. Men det er kanskje en ting man burde tenke på? Bilen burde jo være kontrollerbar på veien med så mye motor også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.