#26 Skrevet Juli 23, 2007 ok, hvor mye hk rekner du å ha med i vr6 motoren etter disse modifikasjonene da? chip,modifisert orginal luftfilterboks, kammer, grenrør, 2,5" fra grenrør og ut, 2,9 innsug, 2,9 gasspjeld har vel ca 200hk tenker jeg.. der et sted.. men sugetrim er dyrt, og for en 20- 25000kr får du et turbo kit til 1,8T som gir deg rundt 280hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 23, 2007 Kan sjekke for deg i morgen. Er flere i VW Performance som har gjort detta Er flere som har satt i 1.8T motoren i Golf II og lignende. Etter som hva jeg har lest meg fram til så er man avhengig av speedon fra donor bilen (start sperra). Men får man programert bort denne via Chipp så er ikke det noe problem. Mener å huske en 80 quattro på Våler for 2år siden med 1.8T motor, han hadde speedoen fra donor bilen i hanske rommet. fikk du sjekket opp me gutta i vw performance? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 23, 2007 For å få hydraulisk cluch mener jeg du må lage nye hull i torpedo vegg. En hel del ombygging med andre ord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 23, 2007 På 1,8T kan du jo bruke MBE hiddensprut. Dette får du kjøpt ferdig mappet med ledningsnett hos QPE i England. De lager også meget bra downpipes. Med dette har du 195-200 hk og kostnaden er rundt 10t kr, ikke så mye mer enn chip koster, og da trenger du ikke betale for ledningsnett når du kjøper motor. De kan også senere oppgradere programmet for andre turboer og dyser for en rimelig penge, eller du kan kjøpe mappeboksen fra MBE og mappe selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 23, 2007 Link til MBE og QPE? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 23, 2007 1.8t i Mk II en fra Danmark. MK2 med 20v turbo Ser ut til at jeg sa feil til deg. Var i Golf+ jeg har sett dette. Dog så er det også MK2.Står at han brukte motofester fra passat, golf 16v, corrado VR6 og Golf 8v. pedalbox fra G60 Audi A3 (donorbilen) girkasse og Corrado girspak system. vento 1.8t Fant denne nyttige linken her. qpeng.com Sjekk ann performance VW Forumet. Er ganske mange der som driver på med 1.8t motorer i MK3`ere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 23, 2007 Bygg Vento med G60 turbo....... Da har du garrantert noe sjeldent, samt at rundt 200 HK er relativt greit med G60 T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 23, 2007 finnes jo iallefall 1 stk vento med 1,8T motor ifra golf 4/ a3 i østerdalen.. en svart en, vet ikke om han er medlem .. tatt på gate bil på våler i 2004 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 23, 2007 er stian sin dette! solgte den for noen år siden... begynner vel å bli ihjelkjørt nå! han gjorde denne ombyggingen selv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 24, 2007 finnes jo iallefall 1 stk vento med 1,8T motor ifra golf 4/ a3 i østerdalen.. en svart en, vet ikke om han er medlem .. tatt på gate bil på våler i 2004 er stian sin dette! solgte den for noen år siden... begynner vel å bli ihjelkjørt nå! han gjorde denne ombyggingen selv! Kan faktisk innformer om at bruttern kjøpt denne av en kar i trøndelag på søndag og er kommet tilbake til hedmark, og dit skal jeg i helga å hjelpe han med å gi den bil kjærligheten som den trenger. Så nå er det 1,8 turbo vento og en som blir vr6 hjemme hos oss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 24, 2007 http://www.mbesystems.com/automotive.html http://www.qpeng.com/news/latest/self_mapping_now_possible_for_advanced_users.html http://www.sbdev.co.uk/Engine_Management_Systems/ECU/Programming.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...