Anbefalte innlegg

ok, hvor mye hk rekner du å ha med i vr6 motoren etter disse modifikasjonene da?

 

chip,modifisert orginal luftfilterboks, kammer, grenrør, 2,5" fra grenrør og ut, 2,9 innsug, 2,9 gasspjeld har vel ca 200hk tenker jeg.. der et sted..

 

 

men sugetrim er dyrt, og for en 20- 25000kr får du et turbo kit til 1,8T som gir deg rundt 280hk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke for deg i morgen. Er flere i VW Performance som har gjort detta Er flere som har satt i 1.8T motoren i Golf II og lignende. Etter som hva jeg har lest meg fram til så er man avhengig av speedon fra donor bilen (start sperra). Men får man programert bort denne via Chipp så er ikke det noe problem. Mener å huske en 80 quattro på Våler for 2år siden med 1.8T motor, han hadde speedoen fra donor bilen i hanske rommet.: flau :

 

 

fikk du sjekket opp me gutta i vw performance?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få hydraulisk cluch mener jeg du må lage nye hull i torpedo vegg.

En hel del ombygging med andre ord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 1,8T kan du jo bruke MBE hiddensprut. Dette får du kjøpt ferdig mappet med ledningsnett hos QPE i England. De lager også meget bra downpipes. Med dette har du 195-200 hk og kostnaden er rundt 10t kr, ikke så mye mer enn chip koster, og da trenger du ikke betale for ledningsnett når du kjøper motor. De kan også senere oppgradere programmet for andre turboer og dyser for en rimelig penge, eller du kan kjøpe mappeboksen fra MBE og mappe selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link til MBE og QPE?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8t i Mk II

 

en fra Danmark. MK2 med 20v turbo

 

Ser ut til at jeg sa feil til deg. Var i Golf+ jeg har sett dette. Dog så er det også MK2.Står at han brukte motofester fra passat, golf 16v, corrado VR6 og Golf 8v. pedalbox fra G60 Audi A3 (donorbilen) girkasse og Corrado girspak system.

 

vento 1.8t

 

Fant denne nyttige linken her.

 

qpeng.com

 

Sjekk ann performance VW Forumet. Er ganske mange der som driver på med 1.8t motorer i MK3`ere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygg Vento med G60 turbo....... Da har du garrantert noe sjeldent, samt at rundt 200 HK er relativt greit med G60 T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes jo iallefall 1 stk vento med 1,8T motor ifra golf 4/ a3 i østerdalen.. en svart en, vet ikke om han er medlem ..

 

tatt på gate bil på våler i 2004

IMG_0008.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er stian sin dette! solgte den for noen år siden... begynner vel å bli ihjelkjørt nå! han gjorde denne ombyggingen selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes jo iallefall 1 stk vento med 1,8T motor ifra golf 4/ a3 i østerdalen.. en svart en, vet ikke om han er medlem ..

 

tatt på gate bil på våler i 2004

 

er stian sin dette! solgte den for noen år siden... begynner vel å bli ihjelkjørt nå! han gjorde denne ombyggingen selv!

 

Kan faktisk innformer om at bruttern kjøpt denne av en kar i trøndelag på søndag og er kommet tilbake til hedmark, og dit skal jeg i helga å hjelpe han med å gi den bil kjærligheten som den trenger. Så nå er det 1,8 turbo vento og en som blir vr6 hjemme hos oss

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.