#1 Skrevet Juli 22, 2007 En kompis har en 95modell passat 1.9 tdi. Det ryker sinnsykt svart av og til, og virker som en mister (nesten) alt turbotrykket. Har byttet LMM og skiftet regrem/timet opp gjen motor. Tatt av batteripolene ei stund uten hell.... Noen som har noen tips om hva annet det kan være...?? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2007 Kan høres ut som om det er en agr ventill som sitter fast. Men vet ikke om det står en slik ventill på de bilene. Men man kan få samme problem når den har kilt seg. Har du sjekket om det er no olje lekasje fra turboen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2007 En kompis har en 95modell passat 1.9 tdi. Det ryker sinnsykt svart av og til, og virker som en mister (nesten) alt turbotrykket. Har byttet LMM og skiftet regrem/timet opp gjen motor. Tatt av batteripolene ei stund uten hell.... Noen som har noen tips om hva annet det kan være...?? Takker for svar Ville sjekket trykksiden fra turbo til innsug for lekkasjer.. Hadde en slange som hadde hoppet av delvis på min, og da røyk den svart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2007 Tett luftfilter eller sprukne/lekk trykkslanger mellom turbo og innsug? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2007 tja, kan vel være det også. Er ikke helt kjent med disse motorene. men kunne tenke meg noe sånt. eller egr ventilln. vet at om ventilln står fast, eller egr røret er tett så ryker det og på høyt turtall mister man kraften i motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 23, 2007 Tett luftfilter eller sprukne/lekk trykkslanger mellom turbo og innsug? Hvor mange km er forventet levetid på et luftfilter da? Forutsatt at man kjører nesten 100% på asfaltveier slik de fleste av oss gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 23, 2007 takk for tips skal gå over slanger mellom turbo og innsug så fort jeg får bilen hit igjen, og sjekke egr. Luftfilter er nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2007 Turboras?????? Hyling fra turbo ved rusing???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 28, 2007 Ingen hyling/skriking. En dag går den helt fint, en annen dag helt jævlig (kutter,ryker)... alle slanger er tette. Ikke sjekket egr enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 28, 2007 Uansett bør man ihvertfall ta av innsug, rengjøre dette innvendig og koble ut EGR-funksjonen en gang for alle.. Ikke at det løser problemet, men tett innsug gjør ikke saken bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 29, 2007 Hvor mange km er forventet levetid på et luftfilter da? Forutsatt at man kjører nesten 100% på asfaltveier slik de fleste av oss gjør. Mellom 60 000 og 90 000 tenker jeg. Mener skifteintervallene for mange VAG er omtrent deromkring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 29, 2007 Hadde et tilfelle nå med min Passat Tdi hvor det var sprekk i slagen mellom turbo og IC, lekkasjen var bare merkbar ved pådrag / turbo'n jobbet, ikke på tomgang, men da røyk det litt sort av eksosen på bilen ved pådrag.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 5, 2007 Da fant vi ut av det. Fikk bilen opp på bukk, så viste det seg at det var et lite hull i ic`en... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...