Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en audi a4 1.8t 2000 modell.

 

Var borti noe greier og klarte å rive i stykker den flexen som sitter bak katalysatoren. Jeg lurer på om det fins noe tjuvtriks for å få denne av eller for å komme bedre til.

 

Sliter som pokker for å få den av, rustne bolter og dårlig plass hjelper lite. : bh :

 

---

Espen Kristensen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd ALLE metoder snart,og den beste er og og løsne cat etc i fra turbo,løsne downpipen der den sitter skrudd fast i karosseriet og dele eksosen ca midt under bilen hvor skjøten videre bakover sitter. Deretter dra hele greia så langt ned/bakover du får det og løsne downpipen i fra catten,endte med at jeg kappet i filler mitt og kjøpte ny downpipe... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du skal skru det sammen igjen, bruk bolter, skiver og muttere av rustfritt/syrefast stål. Da blir det enkelt å få fra hverandre igjen om du skulle måtte gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt rustfrie bolter så får vi se om det hjelper neste gang. Får prøve igjen i dag med å ta løst greiene. Regner med det blir en lag kveld med mye bannskap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd ALLE metoder snart,og den beste er og og løsne cat etc i fra turbo,løsne downpipen der den sitter skrudd fast i karosseriet og dele eksosen ca midt under bilen hvor skjøten videre bakover sitter. Deretter dra hele greia så langt ned/bakover du får det og løsne downpipen i fra catten,endte med at jeg kappet i filler mitt og kjøpte ny downpipe... :D

 

Kjapt spm, måtte du ut med luftfilterboksen eller fikk du til å skrue catten uten å måtte demontere masse mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått løs to av boltene hvertfall uten å ha voldtatt hele greiene. Må ha noe annet verktøy for å komme til de andre.

 

Til dere som plages med fastrusta bolter/muttre så kan dere bruke en "Frys-løs" spray fra KCL den funker som bare pokker. Var veldig skeptisk til å begynne med men det funker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg endelig ferdig! Vet ikke hvor mange timer totalt jeg holdt på da jeg hadde jobb og måtte se til junior.

 

Fant en liten guide her i går kveld, men jeg klarte meg uten å fjerne så mye. Eneste jeg måtte fjerne var varmeskjoldet over akslingen på passasjer siden. Så løsnet jeg skruene med kort 13mm fast, 6 kant kopp, 13mm fast med scralle, og 13mm startmotornøkkel. Brukte også kort forlenger og ei pittelita skralle. Gikk som bare pokker, for å løsne boltene brukte jeg slik rust løser fra KCL.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket anlegg monterte du da? Fornøyd med passform og lydnivå? Veldig usikker på hva jeg skal prøve og gå til anskaffelse av fram mot treffet i september, men heller mot ferrita da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.