#1 Skrevet Juli 23, 2007 Hei !! Har akkurat satt i ny girkasse på urquattro`en. 1985 10 ventiler. Lurer litt på hva slags olje og mengde. Skal også bytte på diffen bak. På girkassen har jeg funnet 2 stk på fylling og 2 stk uttapping. Er dette to forskjellig påfyllinger eller er dette den samme ?? Hvis det er to forskjellige, Hva slags olje og hvor mye i hvert hull. Takker for svar, da jeg skal kjøpe dette i dag !! Mvh Stian: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2007 Det er kun ett kammer innvendig, ingen skiller. Har bare sett 1 ylling på min bil (87 Cq), men det stemmer at det er to tappeplugger. Jeg kan anbefale Castrol's TAF-X, som er en syntetisk girolje. Girkassen skal ha 2.2 liter, hvis jeg ikke husker feil. Fordelen med syntetisk olje er at den holder seg tynn og smidig i vinterkulden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2007 ved valg av olje er det også viktig å tenke på at girkasse/mellomdiff skal ha GL4 og bakdiff GL5. Stemmer at det er 2 tappeplugger på kassen og 1stk påfyll... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2007 Her kommer et par tips før du går i gang 1. Sjekk at du får løs påfyllingsskruen FØR du begynner å tappe! 2. Vær forberedt på at de kan sitte som juling 3. Kan være kjekt å ha nye og fine plugger for hånden, se punkt 1 og 2:) Ellers er nok Castrol TAF-X og SAF-X veien å gå ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2007 Først et lite tilleggstips... når du skrur ut tappepluggen på kassa går strålen laaangt ut og absolutt ikke der du satte spilloljedunken din... greit å ha i bakhodet Så et spørsmål; Gjelder det overnevnte med at det kun er ett kammer på litt nyere biler også? Typ 44 quattro f.eks ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...