GOLF 1: Lekker vann inn bak og varmeapparat funker dårlig

Anbefalte innlegg

Har et problem med bilen.. Når det regner, (noe det gjør hele tiden nå) så kommer det vann inn bak.. Hvor? aner jeg ikke.. Bare at det kommer bra med vann inn.. Er det pakningen til bakluka som pleier å være synderen?

Også funker varmeapparatet dårlig! Kommer og går.. Når jeg har kjørt bilen varm så kommer den. Forrige eier snakket om dårlig kontakt ved motorrommet, men var ikke sikker..

Håper på hjelp :)

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningen til bakluken kan lekke, men valigvis så er det større sjangs det kommer fra pakningene rundt baklysene. Hvis du har takluke så kan det være tett i dreneringsrørene fra takluken eventuelt har de hoppet av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

null takluke på min :)

Så at pakningen til bakluka er limt med masse silicon så det har tydeligvis vært et problem med forrige eier også..

Fåes de pakningene til baklyktene nye på møller ennå? Og til bakluka? Kan jo bytte alt så jeg er sikker.. Hvis ikke de er svindyre da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker ofte rundt bakluke og baklykter, lyktene går jo greit å bruke lim på, men verre med luka da du gjerne vil åpne denne:)

Har en spell ny baklukepakning liggende fra volkswarenhaus om du velger å bytte denne, send da gjerne en PM;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe ide om varmeapparatet?

Og på nye baklamper, følger det med ny pakning på de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det følger med pakning på nye baklamper. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte lekker gamle baklys like mye i sammenføyninga mellom de ulike delene av lykteglasset som i pakninga. Dette ser man ofte tydelig på den ytterste, nederste delen (brems- og baklysdelen) som så godt som alltid er et akvarium med så dypt vannivå at det ligger helt oppunder pæra. Dette renner så gjennom hullet til pæra og inn i bagasjerommet.

Er problemet med varmeapparatet at det ikke gir jevn varme, eller funker det jevnt over dårlig? Uten at jeg har vært borti slike problemer på noen av bilene mine er det første som slår meg at varmeapparatregisteret kan fløde dårlig. Kan fort skje dersom tidligere eiere har hatt lekkasjeproblemer ett eller annet sted og har kjørt på med radiatortett (som i praksis gjør mer enn bare å tette lekkasjen...). Eventuelt at man har kjørt i lang tid med bare vann som kjølemedium.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da må egentlig baklyktene byttes ut da?

varmeapparatet er helt dødt når bilen er kald. Så plutselig kommer den og da gir den varme. Kan justere varmen, men går ikke ann å justere noe særlig hastighet på den.

Så hva bør byttes? Hele varmeapparatet? Og jeg som ikke sparte på det fra delebilen :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vifta di du har problemer med? Altså at denne ikke virker noe særlig? Eller er det selve tempraturen din du har trøbbel med.

Viftens hastighet har nemlig ikke noe å gjøre med tempraturen... Er det tempen du har trøbbel med er det varmeregisteret, er det vifta så må denne byttes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vifta di du har problemer med? Altså at denne ikke virker noe særlig? Eller er det selve tempraturen din du har trøbbel med.

Viftens hastighet har nemlig ikke noe å gjøre med tempraturen... Er det tempen du har trøbbel med er det varmeregisteret, er det vifta så må denne byttes

Er vifta som kommer og går.. Så dvs at hele "boksen" som går fra motorrommet og ned bak dashbordet må byttes? eller er det bare noen deler som kan byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vifta som kommer og går.. Så dvs at hele "boksen" som går fra motorrommet og ned bak dashbordet må byttes? eller er det bare noen deler som kan byttes?

Dersom det er vifta som kommer og går trenger du bare bytte denne.. Mener du klarer å lirke den ut gjennom vannkassa uten å demontere mer.

Men, du kan jo begynne med å sjekke alle kontakter på vifta og tilhørende ledninger for irr og dårlig kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er vifta som kommer og går trenger du bare bytte denne.. Mener du klarer å lirke den ut gjennom vannkassa uten å demontere mer.

Men, du kan jo begynne med å sjekke alle kontakter på vifta og tilhørende ledninger for irr og dårlig kontakt.

Ja kan jo begynne med det. takk for svar joachim :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og er du heldig er det bare viftebryteren (eller stikkeren bak på denne) som synger på siste verset. De har nemlig en tendens til å ryke rett som det er (i likhet med lysbryteren).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.