Anbefalte innlegg

Nokon som har erfaring med bremseskivene som Biltema sel? Er kvaliteten like dårleg som prisen er låg? Skal bytte på Opelen til dama. Denne bilen vert ikkje spesielt hardt køyrd. Klossar er gjerne ikkje anbefalt å kjøpe hos Biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klosser fra biltema vil du ikke ha, dersom du da ikke går rundt med selvmordsplaner. Skivene demmers er heller ikke noe å skryte av, mye bedre å kjøpe noe med litt kvalitet. Mitt forslag er at du kjøper Brembo skiver fra Mekonomen, klubben har bra rabatt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både skiver og klosser er fullt brukenes til normal kjøring!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Fann ein anna tråd om dette når eg leita litt. Trur eg går for Biltema skiver. Klossane derimot blir nok kjøpt ein annan plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte vel en 50-60k med Biltema-skiver på gamlebilen uten problemer. Holder fint til normal bruk. Hadde også Biltema-klosser en periode, men disse ble verdig fort utslitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt mye på bane med biltema skiver og Ferrodo/Mintex racing klosser uten problemer med skivene. Ene settet med skiver jeg fikk hadde dog feil i støpen og manglet deler ytterst på skiven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at biltema klossene fort blir slitt er stikk motsatt av hva jeg har opplevd, dem er så hard at man ikke klarer å låse hjulene og varer nesten evig. Man kunne sikkert kjørt med 10% bremsevirkning på denne "normale" kjøringen dere snakker om, men hva skjer den dagen du må panikkbremse for en elg eller barn som kommer ut i veien? Aldri i verden om jeg ville tatt sjansen på å kjøre med slike bremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Biltema-skiver til min 80 for et par mnd siden, og monterte disse sammen med Mintex klosser. De fungerte fint helt til jeg kjørte ned "Ørneredet" i Geiranger, etter den bakken hadde jeg kast i skivene... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har biltema skiver og klosser.. men dette er bak på bilen,har dette mye å si? med tanke på d e bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Biltema-skiver til min 80 for et par mnd siden, og monterte disse sammen med Mintex klosser. De fungerte fint helt til jeg kjørte ned "Ørneredet" i Geiranger, etter den bakken hadde jeg kast i skivene... : bh :

det sier vel heller litt om hvordan kjøreteknikken din var...: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ville nok skjedd uansett type skive vil jeg tru!

har Biltema bremser på golfen, og de er helt fine selvomde tidvis blir brukt JÆVLIG hardt!

ikke antydninger til kast i dem..

har hatt brembo til golfen og.. de var ikke så bra igjen..

men men.. avhenger vel av kjørestil

klosser kjøper jeg dog ikke på tema!.. har mintex klosser fra bilextra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte biltema klosser og skiver på bilen til muttern, de har gått ca 8000.. 0 problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det var ett av bilbladene som testet klosser for en tid tilbake, og Biltema gjorde det helt ok i forhold til bremsevirkning og slikt, selv etter at de ble så varme at de tok fyr...som kanskje ikke er så gunstig for felglakk og slikt...

Men tolker vel tråden slik at Biltema sine ting har litt varierende kvalitet, og ikke nødvendigvis jevn kvalitet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter Ørneveien :P

Har selv kjørt ned der noen hundre ganger, men kan ikke huske at skivene har blitt ødelagt, selv ikke etter denne turen :)http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=13772&highlight=%22varme+bremser%22 Så har jeg aldri hatt Biltema bremseskiver heller for så vidt :)

Skal på ingen måte påstå at du ikke kan kjøre bil, så jeg regner med du lå i et lavt gir og bremsa minst mulig. Kort og hardt før hver sving er det beste :) Ikke file på bremsa hele veien nedover..

Så da må det ha vært utrolig dårlig kvalitet på de skivene du fikk..

Skal sies at uansett hvor lenge folk kjører rundt på flate marka, så kommer det aldri i nærheten av belastninga bremsene får ned fra et fjell som dette, selv med "riktig" kjøreteknikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort og hardt ja, det var nøyaktig sånn jeg bremset der. Det var regnvær den dagen, det kan ha hatt noe med saken å gjøre.

Jeg skal huske at det heter "ørneveien" og ikke "ørneredet" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT, åssen er kalippernane der?

Vurderer dei på passaten min, går ikkje meir enn 2-4000 km på eit år,

så er ikkje nøye om det er Rolls Royce...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du bør satse på bremsesett fra meca eller mekonomen..... Har gode erfaringer fra begge via jobben min på verksted....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjem til å kjøpe komplett sett med bremser framme på Biltema, kjem på ca 1500kr... :)

Håper det fungerer, men det må jo det skal det være lov å selge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt både klosser, skiver, kalippere og brekkvaiere fra biltema på bilen til min mor (100 2,0E). Alrdi vært noe trøbbel med det, men så blir ikke bilen hennes kjørt spesielt hardt heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta alle skiver og klosser på bilen min i fjor sommer og kom på rundt 2000 kroner.. Da kjøpte jeg alle skiver på biltema, mens klosser kjøpte jeg på NBS foran og mekonomen bak.

Når jeg kom hjem fra biltema og sjekka kvitteringa så jeg at jeg hadde betalt for 2 skiver bak og 1 skive forran, så slapp jo unna 300 kr eller hva det var.. :P

Ikke hatt problemer av noe slag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd biltema klosser og skiver på diverse volvoer og den gamle 100en min. Fungerer greit til daglig bruk, men om man kjører jevn fart (litt over fartsgrensen:))over fjelloverganger i en time før man begynner på nedstigningen etterpå har man dårlig med bremsevirkning så da måtte jeg stoppe for å vente på kjøling... På 100en min var det så dårlig bremsevirkning på biltemaklossene at jeg anså det som farlig å kjøre med. Disse ble fort byttet ut med greenstuff klosser som aldri fikk nedsatt bremsevirkning uansett bremsing og varmeutvikling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.