#1 Skrevet Juli 24, 2007 Hei har ein s6 2,2T med 300hk i og tenkte eg skulle opp i ca400hk derfor lurer eg på om noken har ett bra oppsett på dette. Har kjøpt grenrør å tenkte eg skulle bruke kkk 27/28 turbo,men de eg lure på då er ka dyser,wastegate og ic eg skal velge... Takk nemlig for alle tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2007 Hei har ein s6 2,2T med 300hk i og tenkte eg skulle opp i ca400hk derfor lurer eg på om noken har ett bra oppsett på dette.Har kjøpt grenrør å tenkte eg skulle bruke kkk 27/28 turbo,men de eg lure på då er ka dyser,wastegate og ic eg skal velge... Takk nemlig for alle tips:) mange måter å gjøre dette på, og det eneste riktige er å snakke med han du skal kjøpe chip av for å få vite hva han bruker på et slik opsett. f.eks jonus... Dette fordi de forskjellige tunerene bruker forskjellige fremgangsmåter for å få effekten du ønsker... Det er også mye om dette emnet hvis du søker litt på forumet. Wastegaten holder fint, du trenger litt større dyser en org, justerbar bensintrykksregulator, større bensinpumpe (avhengig av dysestørrelse), en form for styring av ladetrykk, større downpipe og eksos er en fordel. På denne effekten begynnet også rådene å leve farlig, men det holder bra for noen, og noen ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2007 oki,takk skal du ha... har større har eksos og downpipe 3"fra turboen og ut nå,de burde holde... Lurte på hiddensprut(autronic sm4) i stede for chip... Rs2 dyse og bensinpompe.... Motoren holder til ca 420hk derfor eg legger meg på rundt 400... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2007 Jeg har en KKK K27 turbo til salgs om du er interessert i den.. Den flower lett til 450 HK.. Send PM om du er interessert ^^ Mvh Joakim: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2007 Motoren holder til ca 420hk derfor eg legger meg på rundt 400... Dette er absollutt inget fasit svar. noen ryker på 350 og noen ryker på 450. Det er nm som tar livet av motoren ikke hk. hvorfor utsette det? like greit å skifte bunndelen når man holder på. koster 7-8 tusen for delene. er billig det iforhold til ras. jeg hadde tenkt å gå denne snarveien som deg, men du aner ikke hvor glad jeg er for det blei bunnoverhaling i samme slengen. når du først skal spytte in en mndlønn i ett sprut kan man vell legge litt mindre penger i det LITT mer viktige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2007 Finnes maaange måter å veier å oppnå 400hk på i disse motorene, hvordan du kommer der kommer jo an på hvor mye man vil legge i det og valget av deler. En metode som er velprøvd og som funker meget bra og som jeg selv kjører på min 3b motor er; Rs2 grenrør, turbonetics SE50 (evt kkk26/27, men denne lader desverre endel senere), 7A kammer, bosch 440 eller 511ccm dyser. Skal ikke være nødvendig å bytte bensintrykksregulator da den som lager chipet avstemmer forholdet mellom trykk, dysestørrelse og dysetider. -På din bil kan du vel komme bort i et problem med å montere større ic om du har ac i front, da kan en løsning være å bytte til den helstøpte intercooleren fra S4, med tilhørende alu trykkrør. -Du bør ta høyde for å bytte clutch først som sist når du først er i kjeledressen, om du har orginal nå tåler nok ikke denne de 550-600nm du kan dra ut etterhvert... -Bensinpumper får man som drop in pumper slik at man unngår noe mikk og ombygging. -Større eksos er iallfall et must på S6, klin til med 3toms hele veien og 2stk dempere. Orginalt finnes det altfor mange flaskehalser i dette anlegget. -Om man skal bytte råder er jo alltid en krangel som kommer opp når man diskuterer effektuttak i denne leia her, er nok en grei forsikring om man først skal være uheldig, men er samtidig en ekstra jobb og utgift når man er midt oppi det, men samtidig bygger man jo motor for fremtiden og da man trekke ut enda mer uten å måtte åpne ved et senere tidspunkt. Jeg for min del byttet ikke råder da jeg bygget denne motoren jeg kjører på nå, og det har fungert strålende, har overlevd endel tusen km med kjøring, turer på baner, vannlekkasjer/toppakninghavari og generell herjing. Men finnes også folk som har tatt ut mindre effekt enn meg der rådene har blitt bøyd etter kort tid. Er en risk man tar, som oftest går det greit, men så har man 5-10% som er max uheldig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2007 Dette er absollutt inget fasit svar. noen ryker på 350 og noen ryker på 450. Det er nm som tar livet av motoren ikke hk. hvorfor utsette det? like greit å skifte bunndelen når man holder på. koster 7-8 tusen for delene. er billig det iforhold til ras.jeg hadde tenkt å gå denne snarveien som deg, men du aner ikke hvor glad jeg er for det blei bunnoverhaling i samme slengen. når du først skal spytte in en mndlønn i ett sprut kan man vell legge litt mindre penger i det LITT mer viktige. ja,selfølgelig.. ingenting e verre enn ras... tenkte eg skulle bruke høsten og vinteren på motor bygging 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2007 Finnes maaange måter å veier å oppnå 400hk på i disse motorene, hvordan du kommer der kommer jo an på hvor mye man vil legge i det og valget av deler. En metode som er velprøvd og som funker meget bra og som jeg selv kjører på min 3b motor er; Rs2 grenrør, turbonetics SE50 (evt kkk26/27, men denne lader desverre endel senere), 7A kammer, bosch 440 eller 511ccm dyser. Skal ikke være nødvendig å bytte bensintrykksregulator da den som lager chipet avstemmer forholdet mellom trykk, dysestørrelse og dysetider. -På din bil kan du vel komme bort i et problem med å montere større ic om du har ac i front, da kan en løsning være å bytte til den helstøpte intercooleren fra S4, med tilhørende alu trykkrør. -Du bør ta høyde for å bytte clutch først som sist når du først er i kjeledressen, om du har orginal nå tåler nok ikke denne de 550-600nm du kan dra ut etterhvert... -Bensinpumper får man som drop in pumper slik at man unngår noe mikk og ombygging. -Større eksos er iallfall et must på S6, klin til med 3toms hele veien og 2stk dempere. Orginalt finnes det altfor mange flaskehalser i dette anlegget. -Om man skal bytte råder er jo alltid en krangel som kommer opp når man diskuterer effektuttak i denne leia her, er nok en grei forsikring om man først skal være uheldig, men er samtidig en ekstra jobb og utgift når man er midt oppi det, men samtidig bygger man jo motor for fremtiden og da man trekke ut enda mer uten å måtte åpne ved et senere tidspunkt. Jeg for min del byttet ikke råder da jeg bygget denne motoren jeg kjører på nå, og det har fungert strålende, har overlevd endel tusen km med kjøring, turer på baner, vannlekkasjer/toppakninghavari og generell herjing. Men finnes også folk som har tatt ut mindre effekt enn meg der rådene har blitt bøyd etter kort tid. Er en risk man tar, som oftest går det greit, men så har man 5-10% som er max uheldig. Tusen takk for all infoen Johnny... blir ik rs2 grenrør på meg... Har kjøpt krom grenrør fra http://www.kimmit.no og di skal visst vere go for det eg skal ha + at di ser fine ut... Det med dysene hjalp meg veldig for eg har vert litt i tvil på valge... 3" har eg heile veien... men du kan vell kanskje hjelpe meg med kor mange mm wastegate eg trenger...? den org er stor nok,men skal ha ny forde om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 25, 2007 Den orginale holder til massevis av effekt, mye mer enn det du har tenkt å våge deg opp på. Så jeg ville uansett da bare latt den stå, mener du den ikke matcher grenrøret kan du jo polere lokket;) Eneste som da trengs er å bytte wg-fjæren som er en liten kostnad kontra å bytte hela greien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2007 ja,de kan eg eg... thx:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...