#1 Skrevet Juli 25, 2007 Jeg har blitt advart av både venner, bekjente og onkelen min at frontrute ikke burde skiftes før man virkelig er pålagt til dette, fordi det er mange som sliter med at den nye frontruta ikke er tett. Sta som jeg av og til er, ville jeg fortsatt bytte. Den gamle ruta var jo stygg som juling... fukt i laminering på begge sider syntes veldig godt, moderate steinsprang og tydelige riper dominerer utsikten. Ganske preget av de 18 årene og 220k km denne bilen har vært på veiene. Ved lav sol var det nesten umulig å se veien. Uansett.. fikk byttet frontrute på Coupeen i går. Tok det på forsikringa så egenandel ble på 2000kr. Jeg fikk ikke tatt en skikkelig inspeksjon før jeg kom hjem. Her merker jeg først at ruta er fra Pilkington, som jeg har hørt er en av de større leverandørene av originale ruter. Men denne ruta har tilsynelatende mindre skygge oppe enn det originale glasset. Jaja, greit nok tenker jeg. Men så legger jeg merke til noe litt verre.. Gummilista som går langs taket øverst er dyttet ned nesten 1 cm som viser ei grope langs hele toppen. Frontruta ble byttet hos en karosserioppretter her i byen, nærmeste merkeverksted er ikke til å finne innenfor 20+ mil. Da de var ferdig med arbeidet sa karen at det var litt arbeid med å få av den gamle ruta pga listene på a-stolpen var klipset fast, så de måtte bore (?). Er spent på om det er tett rundt hele. Har tatt en runde med løsemiddel med høy penetrering uten å merke noe lekkasje foreløpig. Det vil kanskje tiden vise. Er jo en annen sak med regn og i fart. Men jeg er mer bekymret om dette trekker ned helhetsverdien av bilen også. Etter å ha snakket med dem tidligere i dag og påpekte dette, mente de at dette var noe som brukte å skje etter skifte av frontrute og at det ikke er noe man burde bekymre seg over. Det var heller ikke noe de kunne ordne på i ettertid uten omfattende arbeid. Det virker for meg som om dette er ganske vanlig blant bytting av frontruter, eller har jeg hatt uflaks? Er det så vanskelig å sette på ei rute med tilnærmet perfekt resultat? For meg ser det litt amatøraktig ut, selv med tanke på at en slik jobb varierer fra merke til merke (og verksted til verksted?). Tror ikke jeg kunne ha gjort det så mye bedre akkurat, men for svarte.. de er jo et verksted med kompetanse på karosserioppretting? Etter å ha fått blåst ut litt tanker og sånt, er det noe som helst jeg kan gjøre? Fylle i med noe (sika-flex?) for å jevne gropa? Er ikke så flink til å stå på mitt når det gjelder reklamering.. Ruta er jo byttet, men jeg syns bare at det ser litt feil ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2007 Enten hadde jeg klaget og bedt dem fikse det skikkelig, elles hadde jeg latt det være!!!! Tror ikke det hadde vært fint med Sikaflex, ser plutselig ut som om det er hjemmesnekret! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2007 Jeg hadde klaga. Det er helt latterlig dårlig arbeid. Men tror faktisk ikke dette kommer til å lekke. sånn som du har forklart det ihvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2007 feilen er vell att dei har lagt på ei v,fuge m lim som ikkje bygger nokk, skall du få det skikkelig må ruta uy og det må leggast på meir lim sånn att ruta kommer lengre ut/opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2007 hvorfor gjør ikke folk slike ting hos en glassmester ? det er jo tross alt et yrke ! dem har jo mer peiling på dette en karosseri arbeidere som får kurs max 1 gang i året ! når det er sakt så tror jeg det at det bare er for lita fuge og ruta er litt lav også ! du må ikke gjøre noe selv, dete blir bare seende teit ut ! å skal noen fikse på det der så må dem ha ny rute, da det er svært vannskelig å ta den ut hel ! men det er jo lov å klage, du er jo ikke fornøyd/tilfredstillt med jobben som er utført ! det er jo ikke dumt å dra tilbake å høre ! lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...