Anbefalte innlegg

Jeg driver å skal skifte girkule på min A3 99mod men får den ikke til å passe, alt er jo av plastikk nesten :S Girlkulen jeg skal sette på er en universalløsning fra MOMO, men får den ikke til å passe.

Er det mulig å fa den til å passe, eller må jeg kun ha orginale girkuler på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vert borti girkuleskifte på en A3?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet på min, fra orginal til orginal.

Hele girkula og belgen sitter sammen, så du må sikkert gjør noe lurt om du skal bytte kun kula ...

Hva er egentlig problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Ja det ser ut som om det må modifiseres no alvåling får å få den til å sitte på.

Problemet er bare att den som sitter er så slitt så jeg tengte jeg sku bare skifte kula med noe universalgreier, men det var vist ikke så lett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skifta min, men sydde samtidig Alcantara pose til den så det hjelper kanskje ikke deg så mye. Tok baufila og kappa ned stanga og brukte de universale festene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. eneste løsningen jeg fikk til var å ta av all plastikken så det var bare jern sanga igjen å så sette girkula oppå der igjen med ett universal feste som var med. Men problemet da er att låsen til R ikke funker lenger, så man kan risikere å sette den i R ved sikkerlig bommgiring :S Noen som har noe løsning på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var veldig merkelig. For reverslåsen sitter vel i bunn av stanga? Sånn at du må presse stanga ned sånn at en del av stanga går under en ting som sitter i selve bilen... Vanskelig forklart men. Sikker på at du ikke har fått knekt noe nedi der eller noe som har ramla nedi der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men den låsen sitter på den plastikk saken som jeg måtte fjerne får å få på plass kula.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har 1.6 literen, så sliter du..

Den har, av en eller annen syk grunn, en tykkere girstang enn de andre modellene..

(kanskje fordi vi sitter og "dytter" bilen når vi kjører.. for å få'n til å gå fortere..?: flau : )

Når jeg byttet til S-line kule, måtte jeg file ned den sorte plastikken og "grave ut" inni den nye kula, for å få den på..

Limte den på med sterkt lim...

Du trenger den sorte plast-hylsa ja.. ellers glepper den fra Reversen..

Se Pdf'en jeg har lagt ved..

Står på tysk, men bildene er ganske greie..

PS! Vingen på plass? :)

S-lineschaltknaufin16.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.