#1 Skrevet Juli 25, 2007 heihei... har fått en ulyd i motoren , bilen er en golfv, 2004mod, 1,9tdi... går forferdelig stygt på tomgang, og nå og da på lavt turtall... høres ikke bra ut spess på tomgang, sånn halveis "skrape og skurrelyd" fra selve mororen tror jeg..... noen som kan ha en ide om hva dette skyldes?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2007 heihei... har fått en ulyd i motoren , bilen er en golfv, 2004mod, 1,9tdi... går forferdelig stygt på tomgang, og nå og da på lavt turtall... høres ikke bra ut spess på tomgang, sånn halveis "skrape og skurrelyd" fra selve mororen tror jeg..... noen som kan ha en ide om hva dette skyldes?? Ehh, kan det være turboras? Går bilen dårlig også? Skjedde med en kompis sin BMW Tdi og da var den slik du beskriver.. Kan jo være noe enkelt og da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2007 nei den går ikke dårlig... faen,, tror du di kan finne ut av det med diagnose greier?? mulig det skjedde etter sjoføren min kvelte bilen,eller så har han kjørt svin... begynte så vidt å komme litt lyder etter det, men da var det bare når jeg trøkka litt på gassen på lavt turtall,, og plutselig idag høres den ut som en skurtresker på tomgang:-( dritt.... trenger all den hjelpe e kan få... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2007 Hvor bor du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2007 bor i risør... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2007 Jeg leste om dette på et forum en tid tilbake men finner ikke ut hvor det var. der var det noe som hadde røket når de hadde kvalt bilen men jeg husker såklart ikke hva det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2007 typisk det..... hehe,,, og enda en ting som er typisk er at det kommer en som skal kikke på bilen i helga, skulle hatt den i tipp topp stand da... uff,, får vel bare si at den er solgt eller noe...:-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2007 typisk det..... hehe,,, og enda en ting som er typisk er at det kommer en som skal kikke på bilen i helga, skulle hatt den i tipp topp stand da... uff,, får vel bare si at den er solgt eller noe...:-( bare si det som det er, kanskje vedkommende er interessert i å kjøpe bilen etter den er satt istand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2007 ja. skal på gromstad auto litt over 12, så skulle di høre på lyden.... håper det bare er en bagatell,, men tviler på det.... :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 26, 2007 jaja,, har iallefall funne ut hva som er galt, er visst drivhjlet som begynner å bli dårlig... jaja,,, 15000kr rett ut... men tror garantien dekker 70% av kostnadene... phhuu.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 26, 2007 Drivhjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 26, 2007 Tipper han mener svinghjul. Hvor langt har bilen gått? Det har vært noe problemer med svinghjul/cltuch på Golf V/touran/Passat og T5 med dieselmotorer bl.a. så ville sjekket om du kan få dette dekket 100%. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 26, 2007 hehe,,,sorry,,, ja svinghjulet... det er en 2004 mod så den e jo over 3 år...gått 70000.... skulle ha 6300 for begge deler..... dritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 26, 2007 Du har fem års reklamsjon og et svinghjul skal jo normalt vare lenger enn 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 26, 2007 har sendt mail til vw norge for å få svar ang. reklamasjons tid.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 28, 2007 Vet det var noe tull med Touran TDI dobbelmasse-svinghjul, kan jo tenkes det er det samme som plager din bil..... Det var visst aksjon på Touran TDI..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 1, 2007 det var det samme med min bil ja... fått nytt svinghjul og klutch på min.... kom på 6200 hos gromstad,, og da dekka garantien 70%..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 1, 2007 Langt var den godt da? og hvor mange år hadde du hatt den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 2, 2007 den er godt 70" og jeg har hatt den i ett år.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...