Start/tomgangs-problem 92 caravelle

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg og en kamerat står nå å kikker på en caravelle som mor hans har hatt en del problemer med.

2,5 diesel, ikke Tdi.

Problem:

Før motor får driftstemp vil bilen ikke gå på tomgang, den må "ruses" for å holde liv i den. Den er også veldig treg å starte, også når den er varm. Jeg har lite peiling på disse motorene å håper noen av dere har peiling.

Har tenkt tanken at det kan være automatchoken evt tomgangsregulator. Noen innspill?

Greit å høre her før man går drastisk til verks! hehe..

andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp!

Ingen som har noen tips?

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,5 Diesel????? TDI????? Sikker på årgang her????? Etter årsmodellen vil jeg tro det er en 2,4 det er snakk om...... Sjekk timinga på dieselpumpa...... Skal åpne 1,02mm på måleuret hvis jeg ikke husker mye galt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,5 Diesel????? TDI????? Sikker på årgang her????? Etter årsmodellen vil jeg tro det er en 2,4 det er snakk om...... Sjekk timinga på dieselpumpa...... Skal åpne 1,02mm på måleuret hvis jeg ikke husker mye galt....

Det er godt mulig det er 2,4.. vet ihvertfall at det ikke er Tdi. Takker for tips!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en 2.4 liter sugediesel med motorkode AAB vi snakker om her. 2.5 får du kun som TDI eller Bensin.

Ville også fått sjekket timing på pumpa. Skal ha fra 0.97 til 1.03 i slag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at jeg må dra opp igjen denne tråden gitt..

Dieselpumpa skal være i orden, så har nå utelokket denne.

Noen som har andre tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komptest eller aller helst sylinderlekasjetest?

Om motoren kanskje er slitt kan det jo hende at kompresjonen ikke er nok til at dieselen antenner skikkelig ved kald motor og lavt turtall.

Ved varm motor har ting utvidet seg litt og kanskje kompresjonen da er god nok?

En annen ting! Har bilen manuell kaldstart/choke ( håndtak inni bilen på v.side av rattet ) Er den i orden og blir den brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sylinderlekk.test kan være en god ide. Prøv også å sjekk dieseltilførselen. Filter, slanger og koblinger....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.