97`A4 som har litt (!) trøbbel med tempearturen

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan komme med noen råd eller noe her, blir litt småsprø av dette.

97 Audi A4 TQ, 1,8.

Før hendte det en gang i blant, at etter at bilen hadde oppnådd 90 grader så faller temperaturen litt ned for så å komme seg opp på 90 grader igjen etterhvert.

Dette begynte å skje oftere og oftere og endte med at det ble skiftet termostat og renset hele kjølesystemet i samme slengen siden dette ikke var gjort på lang tid.

Så, etter dette, var temperaturen helt perfekt. Den kavet seg opp på 90 grader rimelig kjapt og jeg kjørte slik i et par mnd nesten tenker jeg. Da holdt den seg alltid på 90 grader.

Men..så selvfølgelig, så er nå det samme skjedd igjen. Nå hender det at den faktisk aldri klarer å komme seg på 90 grader, her om dagen kjørte jeg 2 mil og nåla stod ennå ikke på 90 grader. Når den faktisk får normal temperatur, så detter den omtrent alltid ned igjen, til noe som ligner kanskje 70 grader på nåla. Og der er den ganske lenge før den igjen begynner å stige mot 90 igjen. Og sånn driver den på, fram og tilbake, klarer ikke å holde seg på 90 grader.

Noen ganger er det slik at hvis jeg for eksempel stopper motoren, og etter littegrann kjører igjen så kan den være helt ok, og kjapt bli normal temperatur.

Den første tiden bilen var slik, og den stod på tomgang så ble den alltid 90 grader, nå blir den ikke det på tomgang engang.

Er vel ikke så bra å kjøre med for lav temperatur vel?

Kan noen bare si løsninga her`?pliis?

Takk. Jeanett :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tempsensor igjen kanskje? Hadde samme problem på min s4, men etter at jeg kjøpte ny tempsensor så virket det som den gamle var redd for å bli byttet ut, så den begynte plutselig å fungere feilfritt igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkesant..Ja, jeg sitter å truer med litt av hvert når jeg blir sånn passe irritert på den temperaturen, men den fortsetter bare med samme greiene..

Burde kanskje tatt den med ned til møller, men får liksom aldri tid pga jobbing, så kunne jo hende noen av dere her hadde opplevd det samme. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt G62-føleren. Denne er blå og sitter i bakkant av motorblokka. Har fire ledninger som går innpå. Er byttet på fem minutter. Denne føleren går i filler før eller siden, og da oppfører temp-måleren seg slik du beskriver.

Koster ca 300 kr på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster 140 kroner om jeg ikke husker helt feil.. kjøpte og ny, men så fikk den gamle angst og begynte å virke igjen.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hehe, kunne godt trengt litt angst denne bilen her også nå.

Takk for svar :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men åssen får man av selve føleren som sitter der da? Skal bytte nå, og har tatt av den kontakten som sitter på toppen, men han får ikke føleren av? Er det bare å dra den opp? Eller?

Edit: Fikk det til. :-)

Jeanett :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.