#1 Skrevet Juli 25, 2007 Eksosanlegget på bilen til moder'n ('97 A6 2.8q) er ikke helt bra. Tok det ned i dag og fant to tomme katalysatorbokser og et rør bak katalysatorene fullt av delvis nedsmeltede småbiter fra katalysatorene. Om jeg setter anlegget på igjen med tomme bokser vil jeg få en forferdelig metallisk skramling fra de tomme katalysatorboksene, så jeg tenker på ideen med å kappe av toppen av katalysatorboksen, legge inn et rør inni boksen sånn at eksosen ledes gjennom dette og så sette på toppen igjen sånn at det ser ut som en komplett katalysator for å unngå evt. problemer på kontroll. Noen som har gjort dette før? Det som er problemet er at begge katalysatorene har innløp i omtrent 45 graders vinkel mens utløpet er rett bakover. De er rett og slett så langt fra standard som det er mulig å komme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2007 Joda, dette funker fint, i allefall til neste EU kontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2007 Utslippsverdiene er ikke noe problem, det ordner seg alltids uansett.. Den aktuelle bilen ligger på 0.52 før katalysatorer, så de siste 0.02 skal nok gå greit. Vet om et par verksteder som ser litt stort på sånt også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2007 Da er dette gjort, og det fungerte aldeles utmerket. Endelig kvitt den skramlelyden. Boksene hadde jo blitt tomme av seg selv, og rester av katalysatorene fikk jeg tømt ut av anlegget. Lyden ble mye bedre og bilen går dobbelt så bra som før nå som det ikke sitter en "propp" i eksosanlegget i form av katalysatorbiter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...