Hvordan ta ut pinneskruer?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med et eksosanlegg jeg måtte ta ned knakk 3 av 6 pinneskruer mellom manifolder og eksosanlegg. Nå sitter det igjen 3 stumper, og de 3 siste pinneskruene er rimelig rustne og dårlige de også. Noen gode tips til hvordan man tar ut totalt fastrustede pinneskruer? Hadde vært kjekt med noen triks å prøve før man må ty til drill og bor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvgripertang, hvis du kommer til.

Sveise på en mutter er også et alternativ (et bedre et, enn det forrige, men det krever jo litt plass).

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, tror sveiseapparatløsningen må prøves, for det er nok for trangt til å komme til med en sånn tang, og jeg mistenker at stumpen som er igjen bare knekker lengre inn hvis jeg i det hele tatt får tak. Sveiseapparatet varmer jo opp restene rimelig kraftig også, så det bryter kanskje noe av rusten.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg ville nok gått for dette selv! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå på med wd, og grisepikk, punker bestanding. Du får også kjøpt en kopp som du setter utpå for å dra av knekte pinnskruer. Om du kommer til med skralle/latmann så er dette veldig bra. Du bør være forsiktid med å varme for mye på toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tengtools har slike pinnskrue kopper, fungerer supert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samme type som tengtools har..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det er ikke i toppen, det er på eksosmanifolden til en V6-motor. Her er det "genialt nok" pinneskruer der resten av eksosanlegget festes til manifoldene. Det sitter igjen en bit, så jeg får se om jeg klarer å skaffe en sånn uttrekker i morgen og prøver det først, om ikke blir det sveiseapparat-trikset. Jeg har ikke sveiseapparat selv, så det er derfor jeg ikke går rett på det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.