#1 Skrevet Juli 25, 2007 I forbindelse med et eksosanlegg jeg måtte ta ned knakk 3 av 6 pinneskruer mellom manifolder og eksosanlegg. Nå sitter det igjen 3 stumper, og de 3 siste pinneskruene er rimelig rustne og dårlige de også. Noen gode tips til hvordan man tar ut totalt fastrustede pinneskruer? Hadde vært kjekt med noen triks å prøve før man må ty til drill og bor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2007 Selvgripertang, hvis du kommer til. Sveise på en mutter er også et alternativ (et bedre et, enn det forrige, men det krever jo litt plass). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2007 hmm, tror sveiseapparatløsningen må prøves, for det er nok for trangt til å komme til med en sånn tang, og jeg mistenker at stumpen som er igjen bare knekker lengre inn hvis jeg i det hele tatt får tak. Sveiseapparatet varmer jo opp restene rimelig kraftig også, så det bryter kanskje noe av rusten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2007 Jepp, jeg ville nok gått for dette selv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2007 Gå på med wd, og grisepikk, punker bestanding. Du får også kjøpt en kopp som du setter utpå for å dra av knekte pinnskruer. Om du kommer til med skralle/latmann så er dette veldig bra. Du bør være forsiktid med å varme for mye på toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2007 Tengtools har slike pinnskrue kopper, fungerer supert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2007 er de korte? if not: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=111 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2007 Er samme type som tengtools har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2007 Hehe, det er ikke i toppen, det er på eksosmanifolden til en V6-motor. Her er det "genialt nok" pinneskruer der resten av eksosanlegget festes til manifoldene. Det sitter igjen en bit, så jeg får se om jeg klarer å skaffe en sånn uttrekker i morgen og prøver det først, om ikke blir det sveiseapparat-trikset. Jeg har ikke sveiseapparat selv, så det er derfor jeg ikke går rett på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...