#1 Skrevet Juli 25, 2007 Var innom min lokale dekkpusher idag fordi jeg har vært plaget av en risting i bilen og tenkte derfor å sjekke avbalanseringen. I tillegg til at da felgen(BBS) hadde fått et skikkelig slag så påpekte vedkommende at han syntes drivakslingen knepte og laget en fæl lyd. Trenger da hjelp til å finne ut om jeg må bytte hele drivakslingen eller kun indre/ytre leddet. Jekket bilen opp ikveld og av med dekk og da kunne jeg dra drivakslingen 2cm att og fram (horisontalt) på passasjersiden. På førerside var det ikke noe slerk/bevegelse horisontalt i det hele tatt. Det jeg lurer på er: skal det være så mye slerk, eller hva gjør jeg feil? *Forvirret* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2007 som oftest så er det den ytre drivakslingen som bruker å gå. Det kan man enkelt teste med å ha fult rattutslag mot den siden du tror det er lyd, brems å gi gass samtidig. Men det er jo noe galt du kan flytte akslingen horisonalt, men er det hele akslingen eller bare selve drivknuten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2007 Tipper det er låseringen til drivleddet som mangler/er ødelagt, som gjør at du kan bevege akselen så mye på den ene siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...