Bytte drivaksel på S2,HJELP!

Anbefalte innlegg

Var innom min lokale dekkpusher idag fordi jeg har vært plaget av en risting i bilen og tenkte derfor å sjekke avbalanseringen. I tillegg til at da felgen(BBS) hadde fått et skikkelig slag så påpekte vedkommende at han syntes drivakslingen knepte og laget en fæl lyd.

Trenger da hjelp til å finne ut om jeg må bytte hele drivakslingen eller kun indre/ytre leddet.

Jekket bilen opp ikveld og av med dekk og da kunne jeg dra drivakslingen 2cm att og fram (horisontalt) på passasjersiden. På førerside var det ikke noe slerk/bevegelse horisontalt i det hele tatt.

Det jeg lurer på er: skal det være så mye slerk, eller hva gjør jeg feil?

*Forvirret* : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som oftest så er det den ytre drivakslingen som bruker å gå. Det kan man enkelt teste med å ha fult rattutslag mot den siden du tror det er lyd, brems å gi gass samtidig. Men det er jo noe galt du kan flytte akslingen horisonalt, men er det hele akslingen eller bare selve drivknuten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er låseringen til drivleddet som mangler/er ødelagt, som gjør at du kan bevege akselen så mye på den ene siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.