#1 Skrevet Juli 25, 2007 Noen som har noen råd/fakta på hvilken girolje jeg skal bruke på min '97 A4 tdi, manuell? Jeg bytta for litt siden, og hadde på Valvoline GL4 80/90, men det blei ikke bra. Har trøbbel med å få den ned i 2 gir når kassa er kald, og ellers tregere enn før på nedgiring. Den har gått ca 300' 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2007 Bytt synkroring i girkassa eller bytt girkasse. Oljeskift kan jo såklart hjelpe, men problemet er der fremdeles. Vedder 2 råtne pluggledninger på at det virker som en drøm med litt dobbelclutch+ mellomgass ved nedgiring;) Bruker syntetisk GL-4 75W/90, usikker på om det utgjør noe særlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2007 Den blei jo værre når jeg hadde på ny olje, så mye av grunnen må jo være at olja er for tykk. Klart, når kassa har gått 300 plages den vel ikke av nye synkro-ringer, men hadde tenkt å gjøre dette litt billigere og mindre krevende. Enn så lenge i hvertfall Men takk for tipset om olje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...