Kostnad ved bytte av komplett airbagsystem?

Anbefalte innlegg

Satt og bladde litt i serviceheftet til Audien min her om dagen, for å se hva slags omfang de forskjellige servicene hadde.

Så står det så kjekt : "Tillegg etter 14 år - Kollisjonsputesystemet skiftes".

Nå er jo ikke det aktuelt på lenge for min del, men det jeg ble litt nysgjerrig på er kostnadene ved en slik utskiftning. Er det noen her som med sikkerhet kan si hvordan dette fungerer, altså om det finnes noen form for innbytte-løsning for airbagsystemet - og ikke minst altså, hva vil kostnaden ved en slik utskiftning være, enten det løses på den ene eller den andre måten. Står jo for meg at dette må være hinsides dyrt...? : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp igjen en gammel tråd av ren nysgjerrighet.

Tror sannsynligheten for å få svar på dette er vesentlig større nå, både fordi flere biler med omfattende airbagsystemer begynner å bli noen år gamle, men også fordi jeg innbiller meg at vi har flere medlemmer med denne typen teknisk kompetanse nå enn hva vi hadde i 2007.

Biler som er fra 1997 vil jo over nyttår begynne å passere 14 år nå. Noen som sitter på info om hva en slik utskiftning dreier seg om i krone og øre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg husker dette var mere vanlig før at det stod at det måtte skiftes komponenter etter vist antall år.

kan aldri huske noe er blitt skiftet og tror nok dette var noe de ville gjøre for å prøve å tjene masse penger,er ganske sikker på materialer i nyere bile er designet slik at det ikke blir noe problem over lengre tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I serviceheftet til min A3 står det at dette ikke gjelder A3 fra modellår 04, så forhåpentligvis er det slik for flere..

Ser også for meg at kostnaden her er stod..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte på kurs at VAG har gått bort fra det der for lenge sia. Ikkeno skal byttes om de ikke er løst ut/skadet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte på kurs at VAG har gått bort fra det der for lenge sia. Ikkeno skal byttes om de ikke er løst ut/skadet.

På det Anders sier, så virker det jo som om de gikk bort fra dette fra 2004. Og det er jo lenge siden. Det jeg er nysgjerrig på, er hva som er status for biler fra før den tid i så fall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til sammenlikning med ei caddy, så koster h og v airbag + dash + h og v sele framme ca 30000.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.