#1 Skrevet Juli 26, 2007 Har ny dynamo og regulator på 14,6v. Får ikke dynamoen til å lade mer enn 13,5-13,7 volt på det meste....Prøvd en annen dynamo og annen regulator, og problemet er der fortsatt. Ser ut som om den lader litt dårligere med 14v regulator. Dette er en 90A dynamo, kan det være så stort strømtrekk til Autronic og tenningsystem at dynamoen ikke klarer å lade mer når motoren er i gang? Med tenning på og begge 053 bensinpumper igang så trekkes det 5A-7A fra batteriet.... Det er jo nesten ingenting..... Skal få målt strømtrekket fra batteriet med motoren i gang, må bare lage til en omkobler så ikke multimeteret får starter strømmen gjennom seg, for da er det nok kaputt relativt fort.... Er det ett rele som styrer ladelampa og deretter selve ladingen? Måler +12v på den lille kabelskoen som går til ladelampa når motoren er i gang.... Noen som har hatt samme problem som muligens har en løsning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2007 Sjekk ladelampe pæra. Lyser den før bilen startes? Hvis ikke kan dette være årsaken. Det skal gå en liten strøm gjennom pæra hele tiden som er med på å styre regulatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2007 Sjekk ladelampe pæra. Lyser den før bilen startes? Hvis ikke kan dette være årsaken. Det skal gå en liten strøm gjennom pæra hele tiden som er med på å styre regulatoren. Den lyser..... Så derfor skjønner jeg mindre og mindre.. : klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2007 Har ny dynamo og regulator på 14,6v. Får ikke dynamoen til å lade mer enn 13,5-13,7 volt på det meste....Prøvd en annen dynamo og annen regulator, og problemet er der fortsatt. Ser ut som om den lader litt dårligere med 14v regulator. Dette er en 90A dynamo, kan det være så stort strømtrekk til Autronic og tenningsystem at dynamoen ikke klarer å lade mer når motoren er i gang? Med tenning på og begge 053 bensinpumper igang så trekkes det 5A-7A fra batteriet.... Det er jo nesten ingenting..... Skal få målt strømtrekket fra batteriet med motoren i gang, må bare lage til en omkobler så ikke multimeteret får starter strømmen gjennom seg, for da er det nok kaputt relativt fort.... Er det ett rele som styrer ladelampa og deretter selve ladingen? Måler +12v på den lille kabelskoen som går til ladelampa når motoren er i gang.... Noen som har hatt samme problem som muligens har en løsning? hadde ladeproblem på min. Byttet regulator til en 14.6v regulator, så var problemet borte. Lampa lyste og alt før jeg starta! 14v regulator er alt for lite, du har jo spenningsfall med en gang du begynner å bevege deg bakover til batteriet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2007 15v regulator duger;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2007 15v regulator duger;) Hvor fikk du tak i denne? Må prøve med ennå høyere regulator, men sist gang fik jeg beskjed om at 14,6 var det meste de hadde.... 15 volt eller høyere er noe jeg må prøve.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 27, 2007 Mener jeg kjøpte den på bilxtra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...