#1 Skrevet Juli 26, 2007 heisan har en 80 2,3 92 modell som stoppet idag det er ikke antydning til gnist. Noen som kan hjelpe meg med å feilsøke. Tenker da på finne ut hva som er feil. hadde en 90 med samme motoren og der tok halgiveren på fordeleren kvelden. Noen måte og feilsøke det på eller? vist ikke kan det være coil osv... noen ideer? Det skal sies at jeg bytte løftere og regg reim forige uke, og da stilte jeg tenninga etterpå. Etter dette har den fuska av og til på omtrent 5000 omdreininger og til og med stoppa, det gjorde den idag og men idag starta den ikke igjen så har liksom venta på det da... hehe Noen tips alt mottas med takk:) Mvh Tommy Skarstein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2007 heisan har en 80 2,3 92 modell som stoppet idag det er ikke antydning til gnist. Noen som kan hjelpe meg med å feilsøke. Tenker da på finne ut hva som er feil. hadde en 90 med samme motoren og der tok halgiveren på fordeleren kvelden. Noen måte og feilsøke det på eller? vist ikke kan det være coil osv... noen ideer? Det skal sies at jeg bytte løftere og regg reim forige uke, og da stilte jeg tenninga etterpå. Etter dette har den fuska av og til på omtrent 5000 omdreininger og til og med stoppa, det gjorde den idag og men idag starta den ikke igjen så har liksom venta på det da... hehe Noen tips alt mottas med takk:) Mvh Tommy Skarstein Søk på hallgiver på denne kategorien, samme med tenning. Det er masse tråder om hvordan måle hallgiver osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2007 okei... søkt litt nå.. men hvordan tester\måler man om coilen gir strøm? er ikke flink på sånt elektrisk.. regner ikke med man kan teste det på samme måte som en plugg: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2007 var ute å knota litt nå, da starta bilen med engang. så tok jeg av fordeler lokket pussa litt på rotoren og inni fordeler lokket. satt alt på plass. Da ville den ikke starte igjen. tok en plugg ledning og satt på coilen med plugg til blokka, da skal det vel komme gnist? eller? Det kom det ihvertfall ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2007 okei... søkt litt nå.. men hvordan tester\måler man om coilen gir strøm? er ikke flink på sånt elektrisk.. regner ikke med man kan teste det på samme måte som en plugg: dum : Følg link : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47473&highlight=m%E5le+coil Og 1/15 osv står på toppen av coilen din.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2007 tok en plugg ledning og satt på coilen med plugg til blokka, da skal det vel komme gnist? eller? Det kom det ihvertfall ikke... det kommer det ikke gnist nei, du er nødt til å koble pluggen etter fordeleren ikke føre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 27, 2007 tok en plugg ledning og satt på coilen med plugg til blokka, da skal det vel komme gnist? eller? Det kom det ihvertfall ikke... Om motoren ikke er i gang, noe den mest sannsynlig ikke var i dette tilfellet, skal det ikke komme gnist. Det er kun når primærsiden av coilen endrer tilstand, fra å være spenningssatt til å miste spenningen, at det blir indusert gnist (høy spenning) på sekundærsiden. Har også lagt inn hidden for din motor, går ut i fra at det er en AAR-motor du har. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=848934post848934 Bak på motoren din (ved toppdekselet) er det noen jordingsledninger, har du festet disse skikkelig etter skiftet av løfterene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 27, 2007 Om motoren ikke er i gang, noe den mest sannsynlig ikke var i dette tilfellet, skal det ikke komme gnist. Det er kun når primærsiden av coilen endrer tilstand, fra å være spenningssatt til å miste spenningen, at det blir indusert gnist (høy spenning) på sekundærsiden. Har også lagt inn hidden for din motor, går ut i fra at det er en AAR-motor du har. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=848934post848934 Bak på motoren din (ved toppdekselet) er det noen jordingsledninger, har du festet disse skikkelig etter skiftet av løfterene. er en NG maskin men det er vel egentlig samme skiten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2007 noen som vet om man kan bruke fordeler fra 2,2 eller bare hallgiveren fra 2,2 er vel nesten samme motoren og det er mye enklere å få tak i:) forsjellig tannhjul mot kammen kansje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 4, 2007 Fant du noe ut av problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2007 jaja, var som jetg trodde frodeleren, eller hallgiveren men bytta hele.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...