Ettermontere hengerfeste på Touran

Anbefalte innlegg

Pappa har kjøpt touran (rundt 03 modell tror jeg) uten hengerfeste og vil ettermontere.. Har hørt på pris på møller og da kosta hengerfestet litt over 3 lapper PLUSS ledningsnettet som lå på over 3 lapper også!!?

Hva består egentlig ledningsnettet av og hvordan kobler man det?? Er det "plug&play?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa har kjøpt touran (rundt 03 modell tror jeg) uten hengerfeste og vil ettermontere.. Har hørt på pris på møller og da kosta hengerfestet litt over 3 lapper PLUSS ledningsnettet som lå på over 3 lapper også!!?

Hva består egentlig ledningsnettet av og hvordan kobler man det?? Er det "plug&play?

Det var billig, var vel 7000,- som ekstrautstyr på min. Fikk beskjed om at det kom til å bli dobbelt så dyrt om man skulle ettermontere. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6k må vel i så fall være uten arbeid? Det virket veldig veldig billig...

Tror det koster mer enn 7000 fra fabrikk når jeg kjøpte min (mener å mimre 9200 som listepris på det da).

Mulig denne ettermonterte løsningen også ikke er avtagbar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lednings nette skal helt fram til sikrings boksen og videre til bateriet.

Alt er plug ang play men mye jobb.

Mitt råd er å kjøpe orginalt til disse bilene med canbus ledningsnett.

etter at alt er koblet opp må bilen programeres for å fortelle den at den nå har fått tilhengerfeste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha avtagbart så må du også ha ny nedre del av bakfanger.

fast krok er det bare å kutt et hull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var billig, var vel 7000,- som ekstrautstyr på min. Fikk beskjed om at det kom til å bli dobbelt så dyrt om man skulle ettermontere. : bh :

Det er uten arbeid går jeg ut ifra.. ;)

btw: Delene til blå-bilen får muligens lakk i kveld.. Fått det sammen så har bare lakk igjen nu :)

Lednings nette skal helt fram til sikrings boksen og videre til bateriet.

Alt er plug ang play men mye jobb.

Mitt råd er å kjøpe orginalt til disse bilene med canbus ledningsnett.

etter at alt er koblet opp må bilen programeres for å fortelle den at den nå har fått tilhengerfeste.

Var det han hadde fått beskjed om ja.. Helt fram til sikringsboksen som er i motorrommet.. Men er det ferdig med plugger og alt som trengs?

Får man ledningsnett som er uten canbus også? Like mye jobb og montere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er uten arbeid går jeg ut ifra.. ;)

btw: Delene til blå-bilen får muligens lakk i kveld.. Fått det sammen så har bare lakk igjen nu :)

Var kanskje 9l som en nevnte her fra fabrikk, og mulig med jobb det andre.( Selger som sa det når jeg bestilte bilen.

Oki, da vet jeg om ei som blir glad. :) Skal i banken på mandag å undertegne og gleder seg mye :)

btw 2: om det er interessant med gamlelyktene mine til a3'en får du si ifra. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke montere og må ikke montere noe annet.

Da kan du ødelege mange ting. Som sagt så monter orginalt.

De er ferdige med alle plugger etc og god monterings anvisning.

Vi hadde inne en ny Passat der kunden hadde vært først å kjøpt vanlig hengerfeste på Mekonomen med gode gamle dags koblinger, så fikk han et tips om at han ikke kunne bruke dette. så ringte han til oss og lurt på hva han måtte demontere av side paneler etc. Det ente opp med at vi tok jobben for kr 2750 for å montere fast krok. dette feste sa han ble dyrere en avtagbart feste fra fabrikk men så klok som han var ville ikke han kjøpe feste til 6-7000 fra fabrikk når Mekonomen etc solgt for et par tusen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke montere og må ikke montere noe annet.

Da kan du ødelege mange ting. Som sagt så monter orginalt.

De er ferdige med alle plugger etc og god monterings anvisning.

Vi hadde inne en ny Passat der kunden hadde vært først å kjøpt vanlig hengerfeste på Mekonomen med gode gamle dags koblinger, så fikk han et tips om at han ikke kunne bruke dette. så ringte han til oss og lurt på hva han måtte demontere av side paneler etc. Det ente opp med at vi tok jobben for kr 2750 for å montere fast krok. dette feste sa han ble dyrere en avtagbart feste fra fabrikk men så klok som han var ville ikke han kjøpe feste til 6-7000 fra fabrikk når Mekonomen etc solgt for et par tusen.

Blir kjøpt fra møller, så da er jo det ikke noe problem sånn sett.. :)

Da er det jo bare en del jobb for å få lagt opp ledningsnett, + montere selve hengerfestet, så til møller og programmere opp for hengerfeste? Noe jeg glemte da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var kanskje 9l som en nevnte her fra fabrikk, og mulig med jobb det andre.( Selger som sa det når jeg bestilte bilen.

Oki, da vet jeg om ei som blir glad. :) Skal i banken på mandag å undertegne og gleder seg mye :)

btw 2: om det er interessant med gamlelyktene mine til a3'en får du si ifra. :)

Det er bra.. :)

Tja, nå er det jo facelift så venter litt med baklykter.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være noe mere da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.