registrere nøkkel mot sentrallås? Cd-skifter problem. A3 01 mod (VAG-COM SPM!)

Anbefalte innlegg

Kjøpt en A3 01 modell som det har vært byttet sentrallåspumpe på, men da den var inne hadde tidligere eier kun med den ene nøkkelen så da ville dem ikke "registrere" kun den, pga at da fungerer ikke den andre.. Så nå fungerer ingen av nøklene mot sentrallås, må låses med nøkkel i låsen.

Må man inn på møller og gjøre dette eller kan det gjøres via vag-com selv? Ser for meg tur på møller så de må kode om hele nøkkelsystemet og greier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt en A3 01 modell som det har vært byttet sentrallåspumpe på, men da den var inne hadde tidligere eier kun med den ene nøkkelen så da ville dem ikke "registrere" kun den, pga at da fungerer ikke den andre.. Så nå fungerer ingen av nøklene mot sentrallås, må låses med nøkkel i låsen.

Må man inn på møller og gjøre dette eller kan det gjøres via vag-com selv? Ser for meg tur på møller så de må kode om hele nøkkelsystemet og greier?

Vår alles venn Ross-tech forklarer det ganske greit:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw-remote-matching.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess! :)

Så lenge det her er snakk om dører som skal låses opp og igjen så er ikke startsperren inne i bildet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess! :)

Så lenge det her er snakk om dører som skal låses opp og igjen så er ikke startsperren inne i bildet :)

Ok, ja er kun dører.. Alt annet fungerer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall, da er det bare å svinge vag-comen så blir det nok vei i vellinga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall, da er det bare å svinge vag-comen så blir det nok vei i vellinga :)

Ja da får jeg bare finne en vag-com (kremt, Svein Erik)... :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da får jeg bare finne en vag-com (kremt, Svein Erik)... :rolleye:

He,he. :rolleye:

Fikser vel det til uka, om jeg skal være med. Om du ikke må ha den før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He,he. :rolleye:

Fikser vel det til uka, om jeg skal være med. Om du ikke må ha den før?

Ikke noe hast egentlig.. Men kjekt med ting som fungerer når man har det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger litt hjelp her..

Går inn på

[35 - Cent. Locking]

videre til

[Adaptation - 10]

Men når jeg velger enten channel "01" eller "21" så får jeg bare at channel not value...

Og en annen ting der, antall nøkler som skal tastes inn.. Har jo 2 nøkler med fjernkontroll + en vanlig uten fjernkontroll + den nødnøkkelen (plast).. Hvor mange skal tastes inn? 2?

Haster bittelitt som vanlig.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting.. Det ligger jo ingen nøkler inne der nå pga at de har skifta hele den sentrallåspumpa å det der.. Kanskje man må oprette en channel som heter 01 eller 21??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk registrert den ene, men funket ikke som vist på det første eksempelet.. Måtte gå ut, låse bilen og holde inn "unlock" knappen litt...

Men fant også ut at det er kjekt med batteri på begge kontroller.. : bh : Få tak i batteri på den andre i morra og få registrert den og.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den andre kontrollen er helt død.. : rolleyes

Nye batterier hjalp ikke stort gitt.. Så da får det holde med den ene nøkkelen enn så lenge.. Hvis jeg bestiller ny nøkkel, må vel alle nøkler og bil inn på møller og kodes opp mot startsperra går jeg ut ifra?

Har også en annen feil som kom opp ved en sjekk av feil..

På radioen får jeg denne feilmeldinga:

1 Fault Found:

00856 - Radio Antenna

36-00 - Open Circuit

Er det selve antennekabelen som har hoppa ut eller? er ikke topp signal, men er ikke dårlige signaler heller.. : klø :

En annen ting er også at cd-skifteren ikke fungerer skikkelig (er kasettspiller med cd-skifter bak : bh : ).

Cd-skifteren går og spilleren finner cd'er men får error når den skal spille av track 01 f.eks.. Hva kan det være??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.