#1 Skrevet Juli 27, 2007 Hei.. Idag skjedde det noe med gullet mitt... under max pådrag i 3g kuttet den ved 3.500 rpm.. slapp gassen umiddelbart men haddeikke ladetrykk etterpå stoppet\startet bilen og den gikk som aldri før... kjørte så hjem.. 2 timer senere da jeg skulle ut å kjøre var det ikke ladetrykk i d heletatt.. den digitale måleren i kjørekomputeren ligger konstant på 1.0-1.1bar selv på tomgang.. bilen er chipet, har org luftfilter i luftfilterbox.. er sikkert org.resirkventil åsså (kan denne være ødelagt siden jeg ikke har vakuum på tomgang) ? koblet ut magnetventilen, men det var ikke noen forskjell kjipt å kjøre en 2.2T 20V uten turbo:fy: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2007 Hei..Idag skjedde det noe med gullet mitt... under max pådrag i 3g kuttet den ved 3.500 rpm.. slapp gassen umiddelbart men haddeikke ladetrykk etterpå stoppet\startet bilen og den gikk som aldri før... kjørte så hjem.. 2 timer senere da jeg skulle ut å kjøre var det ikke ladetrykk i d heletatt.. den digitale måleren i kjørekomputeren ligger konstant på 1.0-1.1bar selv på tomgang.. bilen er chipet, har org luftfilter i luftfilterbox.. er sikkert org.resirkventil åsså (kan denne være ødelagt siden jeg ikke har vakuum på tomgang) ? koblet ut magnetventilen, men det var ikke noen forskjell kjipt å kjøre en 2.2T 20V uten turbo:fy: Er vel normalt at måleren på kjørekomputeren ligger på rundt 1.0 bar... Absolut trykk 1bar = 0 bar, 0bar = -1bar (vacum) Har opplevd samme problem med en s3. Da var det bare å slette feilkoder, så var bilen go som gull igjen! mvh Geir Olav Nilsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2007 Er vel normalt at måleren på kjørekomputeren ligger på rundt 1.0 bar... Absolut trykk 1bar = 0 bar, 0bar = -1bar (vacum)Har opplevd samme problem med en s3. Da var det bare å slette feilkoder, så var bilen go som gull igjen! mvh Geir Olav Nilsen På tomgang skal du ha 0.5 bar (Altså -0.5 hvis du trekker fra atmosfæretrykket) Sjekk om du kanskje fikk opp noe feilkoder på klimacomputeren, og ta av batteriet et kvarters tid. Det skal kunne slette feilkoder har jeg hørt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2007 har sett at det ligger 3 stk feilkoder på klimakomputeren, har bare ikke funnet ut hva dem betyr enda.. men til vanlig når jeg kjører, så ligger måleren på 0.5-0.6bar dvs -0.5 men hvorfor viser den da 1.0bar nå hele tiden? og vill forsatt ikke lade.. det var anntydninger til ladetrykk en liten stund, men så "kuttet" den. ingen utslag på måleren.. Tenker defekt resirk, elle magnetventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2007 er ikke unormalt at disse digitale målerne tilter heller. min lå konstant på 1 bar, men hadde ladetrykk på en analog jeg satte inn sjøl på rundt1 bar -> 1.5 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2007 du kan sjekke om vakumet til hjernen din har hoppet av, vanlig er at disse hopper av bak dekselet på torpedoveggen... Sjekk der først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 27, 2007 Jepp, avhoppet vakumslange er typisk, og gir akkurat slikt symptom.. Enten inn på hjerna under matta på passasjersiden, eller på torpedoveggen. Er en ventil der med 2-3 vakumslanger inn på, en av disse har hoppet av med meg noen ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 27, 2007 Et bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 28, 2007 kjempe greier skal gå i garasjen å se etter med en gang ang. måleren.. men bilen vill fortsatt ikke lade.. Men, har nå koblet meg forbi magnetventilen (brukte 2 stk kulepenner) den ene var for og blinde den slangen som går inn under inntak på turbo.. den andre penna boret jeg et hull på 4-5mm og satt i den andre slangen som går till waste gaten.. bilen lader nå da, men ikke like bra som den har gjort tidligere.. så regner da med at magnetventilen er gått konken mange sier at disse ryker ofte, og ikke tåler trykket av en trimmet bil? såh, skal jeg kjøpe ny magnet ventil? og hvor skal jeg kjøpe? eller kjøpe en som man stiller selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 28, 2007 kjempe greier skal gå i garasjen å se etter med en gang ang. måleren.. men bilen vill fortsatt ikke lade.. Men, har nå koblet meg forbi magnetventilen (brukte 2 stk kulepenner) den ene var for og blinde den slangen som går inn under inntak på turbo.. den andre penna boret jeg et hull på 4-5mm og satt i den andre slangen som går till waste gaten.. bilen lader nå da, men ikke like bra som den har gjort tidligere.. så regner da med at magnetventilen er gått konken mange sier at disse ryker ofte, og ikke tåler trykket av en trimmet bil? såh, skal jeg kjøpe ny magnet ventil? og hvor skal jeg kjøpe? eller kjøpe en som man stiller selv? Dalhback har div magnetventiler, du finner noe info på nettsida has... Ligger under "øvrige deler/eldetaljer" dahlbackracing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 28, 2007 kan kjøpe en oppgradert N75 ventil fra møller. Husker ikke om den heter n75J ellerno jeg?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 28, 2007 dere hadde rett.. på det bildet som er lagt ut lengre oppe i tråden var det en slange som var hoppet av.. måleren funker fint nå koblet vekk kulepennene mine og monterte på plass n75 ventilen.. nå fungerer alt hva skjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 29, 2007 Da er alt slik det skal være Bare å stramme klemma på vakum-slangen som hoppa av Det er slik at når disse slangene hopper av så mister hjernen signalet om hvilket trykk/vakum turboen har. Derfor går den i nødmodus, og går som en dass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 29, 2007 ok, skjønner heldigvis funker alt nå.. takk for hjelpen folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...