#1 Skrevet August 16, 2004 Hei. Skulle ikke tilfeldigvis være noen som sitter på tegninger av hvordan får registret satt sammen igjen efter register reim avhopping? Hvordan reimhjul, og diverse skal stå. Dette er da til en Gti G60. Hadde de liggende men fant dem ikke lenger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2004 Dette er på en Golf 2 1,6: På dekselet til reima (det nedre), så er det et merke (pil). På reimhjulet (veiven) er det et lite hakk. Disse skal stemme overens. Da står stempel 1 på topp. Fordeler settes i posisjon (rotor peker mot merket). Så var det toppen...... JEG synest det er like greit å ta av topp-deksel sånn at du ser ventilene. Turn kammen rundt til du får "overlapping" på ventiler til sylinder 4. Da skal alt være korrekt innstillt. Gjorde dette på broderen sin Golf for noen måneder siden. Null problemer. Startet med en gang. For sikkerhets skyld..... (vet ikke hvor god peiling du har:))...... Men "overlapping" mener jeg at det er når eksosventilen stenger og innsugsventilen åpner (begge ventiler er i bevegelse). Er det noe mer, er det bare å spørre. :):) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2004 Opprinnelig postet av Freddy Svendsen Dette er på en Golf 2 1,6: På dekselet til reima (det nedre), så er det et merke (pil). På reimhjulet (veiven) er det et lite hakk. Disse skal stemme overens. Da står stempel 1 på topp. Fordeler settes i posisjon (rotor peker mot merket). Så var det toppen...... JEG synest det er like greit å ta av topp-deksel sånn at du ser ventilene. Turn kammen rundt til du får "overlapping" på ventiler til sylinder 4. Da skal alt være korrekt innstillt. Gjorde dette på broderen sin Golf for noen måneder siden. Null problemer. Startet med en gang. For sikkerhets skyld..... (vet ikke hvor god peiling du har:))...... Men "overlapping" mener jeg at det er når eksosventilen stenger og innsugsventilen åpner (begge ventiler er i bevegelse). Er det noe mer, er det bare å spørre. :):) Takker. må få hentet locktight i morgen. Skal ikke falle av igjen.. :D G60 reimhjulet (veiven) er litt annenledes en på den gamle gti'n. Skjekket i håndboka og fant litt dær. Skal skjekke om jeg finner den pilen på nedredekslel. (Får det ikke løst.. lol..) Reimhjulet på kamaks. har to merker som jeg kan se. 1 prikk og 2 prikker. Husker på gti'n at jeg bare brukte et skrujern for og kjenne nå 1 stempel var på topp.. funket bra det.. Så var det midterste reimhjul.... ikke mye merker dær. Fant en pil og en prikk. Litt usikker dær. Om det skal så overens med hakk i nederste reimhjul. Ble kanskje litt kaos dette men håper du skjønner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2004 litt off topic men.... går utifra at regreim falt av under kjøring.. Hvordan gikk det med motoren ?? Skulle ikke den liksom gått til H.. da ?? Har ikke peiling jeg, men hørt at dette ikke MÅ skje i en motor. Avhenger det av hvilken motor/konstruksjon det er ?? nyskjerrig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2004 Opprinnelig postet av Morten Karlstad litt off topic men.... går utifra at regreim falt av under kjøring.. Hvordan gikk det med motoren ?? Skulle ikke den liksom gått til H.. da ?? Har ikke peiling jeg, men hørt at dette ikke MÅ skje i en motor. Avhenger det av hvilken motor/konstruksjon det er ?? nyskjerrig. Skjer ikke så stort mye med disse motorene.. og takk for det. bare og få registret på plass igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2004 Opprinnelig postet av Morten Karlstad litt off topic men.... går utifra at regreim falt av under kjøring.. Hvordan gikk det med motoren ?? Skulle ikke den liksom gått til H.. da ?? Har ikke peiling jeg, men hørt at dette ikke MÅ skje i en motor. Avhenger det av hvilken motor/konstruksjon det er ?? nyskjerrig. En grei regel å huske er at på diesel-motorer så er det IKKE morro å ryke reg.reim. Her ryker ventiler uansett...... På bensin så er det noen motorer som "tåler" et reg.reim brudd, men er jo ikke noe å annbefale....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2004 Stemmer det Freddy skrev tidligere med veiva. 1 Merket/prikken skal stå på merket på dekselet rundt kilereimskiva, eller ta av proppen i huset rundt svinghjulet, det er et merke der også. 2 På drevet inn til fordeler er det også et merke som skal stå rett ovenfor merket på kilereimskiva i punkt 1. Da skal rotor peke mot merket i fordelerhuset. 3 Kamakslingen skal dreies slik at prikken på baksiden av drevet ligger helt jevnt med metalldekselet på høyre side sett forfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2004 Punkt 2: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2004 Punkt 3: Merk at det ikke er det punktet som er markert du skal se på, men et likt på baksiden av drevet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 17, 2004 Tak for hjelpen gutter.. Men ser ut til og ha skjedd mere enn først antatt... Når 1 cylinger er på topp så stopper den helt opp. (ja,uten plugger) Ikke til og rikke. Får den ikke over topp. Kan dra den tilbake men samme ting skjer så fort den 1 cyl. kommer på topp igjen.. :( Skadet kam,ventiler, veiv:eek: ???? Huff huff og atter huff!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2004 Den luktet smadret ventil laaaaaaang vei......... Er toppen høvlet eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2004 Hei. Tror ikke den er høvlet nei.. Får vel vite det efter noen tusen på verksted. Grrrrrr.... Jaja... shit happens... Kjøpe tråsykkel jeg:rolleyes: Tror ikke den likte iden om chip og mindre reimhjul.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 19, 2013 Dette gjelder på golf 1 med dx motor også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...