Anbefalte innlegg

Hei!

Har en A8 som jeg sliter litt med å få toppdeksel pakningen tett på. Trenger derfor en hel haug med tips fra dere.

Verkstedet er helt sikker på at det er der den lekker og mener at det ikke er fra kamkjedestrammer etc.

Har byttet pakning, hatt på silikon, men pakningen lakk fortsatt litt i bakkant ned mot eksos manifolien. Resultatet er vond lukt inn i bilen. Prøvde med silikon flere ganger uten at det hjalp.

Fikk deretter tips fra Møller om at på motorene til A8 så byttes alltid toppdeksel når toppdeksel pakning byttes. Kjøpte derfor nytt toppdeksel og enda en ny toppdeksel pakning. Verkstedet benyttet ikke denne gangen silikon på pakningen. Fortsatt kommer det oljelukt inn i kupeen.

Neste steg blir av med alt igjen, på med silikon, pakning og deksel. Er ganske sikker på at vi ikke kommer noe nærmere å bli kvitt oljelukten, men det skal prøves.

Spørmålet blir derfor. Hva gjør jeg så????

Skal man bytte skruer/bolter til toppdekselet hver gang det byttes????

Kan det være noen triks vi ikke vet om???

Trenger hjelp!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke bare er lukt som henger igjen etter forrige lekkasje som du kjenner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Desverre er jeg det. Jeg har rengjort med bremserens rundt der det "har" lekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en skikkelig motorvask i bakkant der?hjelper det mot gammel lukt kanskje? Vis du tar av igjen toppdekselet,gjør det skikkelig rent på med ny pakning og legg på KENT sitt pakningstoff,dette er et veldigt bra pakningsstoff som tåler varme og bensin og egenttlig det meste.Bruker så og si dette stoffet til alt,blir tett hver gang. Vis du tar på stoffet på den delen som skal monteres så kan du også la det tørke en 5-10 min også montere det,da blir det litt som o-ring gummi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er noe annet som lager lukt??? Tenkte bare i fullfart på f.eks toppakning, manifoldpakning....... Oljesøl ra oljepåfylling...??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Sikker kan jeg jo aldri være på at det ikke er noe annet som lager lukten, men det er rengjort så mye nedi der så jeg er likevel fristet til å si at det kommer fra toppdeksel pakningen. Verkstedet er også overbevist at det er fra denne...., men man kan jo ta feil.

Lukten kommer etter at det drypper olje ned på eksosanlegget/manifoilen så det kan ikke være toppakningen for den ligger vel lenger ned enn eksosanlegget. Det er heller ikke oljesøl fra påfylling fordi lukta er på den andre V'en av der oljepåfyllingshullet er. Har også byttet olje ondingsslage så riktig trykk skal det være nedi der.

Ser at KENT er nevnt her som tette stoff. Er det det VAG evt anbefaler for bruk også? Noen som evt vet hva de anbefaler som tette stoff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Kom gjerne med flere tips. Er "litt desperat" etter mulige løsninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som sliter med samme problemet på sin A8 2,8. Når man parkerer bilen kommer det en liten dråpe ned på eksosmanifold som lager lukt, han merket hvist ikke noe under kjøring.

Har vært 3 ganger på merkeverksted uten at de har klart å løst problemet. Ny pakning, med/uten silicon, nytt toppdeksel.. Vasket i delevasker før montering, ingen ting ser ut til å hjelpe...

Noe som kan løse dette er kansje følgende:

Av med topp og deksel og få frest in spor til o-ring, få samtidig sjekket at anleggsflatene er 110% rette og ikke har slått seg, evnt. få de planet slik at det er rett.

Hvis det ikke blir tett da, blir det nok aldri tett.

Bruker mye o-ring løsninger på sub-sea utstyret jeg jobber med, og der er det ikke problemer med lekasjer, så lenge o-ring er rett motert/hel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! æ har en passat me 2.8 V6 30v. har akkurat samme problem. bli snart gal. Like my lekarsje fra bægge toppan.

: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Si i fra når du evt finner ut av lekkasjene da. Jeg skal si i fra om jeg finner ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.