Anbefalte innlegg

Nå har rallyen begynt å skape seg skikkelig. Jager voldsomt på tomgang + at det smeller og putrer en del. Har 0,1bar i vacuum på trykk måleren og eg klarer så vidt å bygge overtrykk ved full gass. Suser en plass når eg får ladetrykk.

Har gått over vacuum slanger uten hell, men de ska byttes alle sammen neste uke.

Tok komp test og fikk 8,6bar på alle sylindrene. E dette lite?

Har sjekket blå temp føler. OK

Nappet av 1000mm slangen til hjernen og gangen endret deg, ikke så mye.

Noen som har noen forslag om ka det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. 8.6 hørtes lite ut, mener mine tidligere G60'er lå på 10-11 : klø : Uansett så er det viktig at det er ca lik kompresjon på hver syll.

Sjekket reg.reim? På min knakk bolten på nederste regreim hjulet, og like før det var den helt sløv med feiltenning, jaging osv osv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde så å si samme problemet på min, der manglet en skru i kompressoren så den fikk falsk luft..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Men hvis den bolten til regreimhjulet er knekt, vil den i det hele tatt starte da?

Får gå over skruene på laderen og se, men vil vacuumet bli forandret hvis det mangler en skrue på laderen?

Når eg får litt turtall på maskineriet så sviver den ganske rent, men klarer ikke å bygge noe særlig ladetrykk.. Hmmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke korsen det blir på G laderen men på min lysholm så var værtfall ditta grunnen. Sjekk grundig slanger å slikt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis tenningen e feil (har ikke justert på den men) kan det ha noen innvirkning på ladetrykk og vacuum?

Og hvilken bolt e det som kan være knekt? Se bildet.

En annen ting eg glemte å nevne e at før dette skjedde så var det en kraftig suselyd når eg fikk ladetrykk, Denne lyden er nå veldig anderledes, det suser framdeles, men en helt annen lyd enn før.

Får se om det hjelper å skifte ut alle vacuum slangene.

006050.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis registerreimen har hoppet litt og står en tann eller to feil, vil man kunne få samme symptomer som jeg sliter med no? At kompresjons testen eg tok ikke ble helt tipp topp + at på trykk måleren min så får eg lite vacum og lite overtrykk?

Og en annen ting. Når eg målte kompresjonen så hadde eg lukket gass spjeld, har lest at det ska være helt åpent når man tar komp test. Stor forskjell på lukket og åpent?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde så å si samme problemet på min, der manglet en skru i kompressoren så den fikk falsk luft..

Den skruen der eksisterer ikke på G-laderen.

Trond: Eg jobbe kveld kommende uke, så eg kan hjelpe deg å leite litt på dagtid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis registerreimen har hoppet litt og står en tann eller to feil, vil man kunne få samme symptomer som jeg sliter med no? At kompresjons testen eg tok ikke ble helt tipp topp + at på trykk måleren min så får eg lite vacum og lite overtrykk?

Og en annen ting. Når eg målte kompresjonen så hadde eg lukket gass spjeld, har lest at det ska være helt åpent når man tar komp test. Stor forskjell på lukket og åpent?

Trenger ikke å hoppe over hakk, men den kilen som skal holde reimhjulet på plass på veiva har en lei tendens til å ta kveld. Derved vil registeret kunne vri seg. Vær glad det er god plass mellom stempel og ventiler i en G-60 :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skruen der eksisterer ikke på G-laderen.

Trond: Eg jobbe kveld kommende uke, så eg kan hjelpe deg å leite litt på dagtid.

Hadde vært glimrende med litt hjelp:) Eg har fri så passer som regel hele tiden .

Tror du at du kunne vært med litt på mandag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært å sjekket litt idag og register og tenning står sånn som det skal.

Så prøvde å nappe ut tennkabler mens bilen var igang. Nappet først ut kabel til sylinder #4 og fikk skikkelig støt + at gangen på motor ikke forandret seg. Nappet ikke ut flere etter det hehe, får litt angst av strøm rett i kroppen.

Gikk ned til bilextra for å handle nye kabler, men var seff 20 min for seint så får handle nye imorgen og prøve å se om det bedrer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bruker ei tang med litt tykke plasthandtak på til å nappe ut pluggledningene så vil det gå bra.

Merkelig at du ikke merket noe forskjell på gangen til motoren. Skru ut pluggene og se om de ser like ut på tuppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bruker ei tang med litt tykke plasthandtak på til å nappe ut pluggledningene så vil det gå bra.

Merkelig at du ikke merket noe forskjell på gangen til motoren. Skru ut pluggene og se om de ser like ut på tuppen.

Alle pluggene ser like ut. Svarte. så får litt fet blanding. Ska jo egentlig ikke få støt ved å nappe i plugg hetten. Så kjøper nye og prøver igjen imorgen. Ja rart at gangen ikke forandret seg, men kan jo være tegn på overslag i pluggledning/kabelhette.

Ble litt mye vannsøl i motorrommet rett før disse problemene kom. Nappet ut hele blå temp sensor på varm motor. En liten (stor) forglemmelse hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle pluggene ser like ut. Svarte. så får litt fet blanding. Ska jo egentlig ikke få støt ved å nappe i plugg hetten. Så kjøper nye og prøver igjen imorgen. Ja rart at gangen ikke forandret seg, men kan jo være tegn på overslag i pluggledning/kabelhette.

Ble litt mye vannsøl i motorrommet rett før disse problemene kom. Nappet ut hele blå temp sensor på varm motor. En liten (stor) forglemmelse hehe.

Kan fint få støt ved å nappe i pluggledningene selv om de er nye, men det er selvfølgelig lettere på gamle/dårlige pluggledninger.

Har du blåst rent div stikk/følere/fordelerlokk for eventuelt vann etter den "lille" forglemmelsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har no prøvd med nye kabler uten hell. Men når eg napper ut en og en kabel så forandrer ikke gangen på motoren seg. Rare greier...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint få støt ved å nappe i pluggledningene selv om de er nye, men det er selvfølgelig lettere på gamle/dårlige pluggledninger.

Har du blåst rent div stikk/følere/fordelerlokk for eventuelt vann etter den "lille" forglemmelsen?

Okei.. Prøvde no med nye bare for å se. Var helt tørt og fint i fordelerlokket og i resten av fordeleren.

Høres hvertfall ut som om det e noe med tenning å gjøre, men en annen ting eg ikke forstår e koffor eg har så lite vacuum i innsuget når bilen e i gang... Hmmm. Trenger bil sårt akkurat denne uken:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.