Golf 3 med defekt vindusvisker og dashbordbelysning... Går iblant ikke på tomgang..

Anbefalte innlegg

"Svogeren" min har en 1994 modell Golf 3. Bakgrunnsbelysningen i dashbordet virker ikke, selv om vi har byttet pærer og sjekket sikringene. Vindusviskermotoren stopper iblant opp når den går på intermitterende og sakte hastighet, og da må han sette den på fullt i et minutt, for at den skal virke igjen på de saktere hastighetene.

El-justeringen av sidespeilene virker ikke, og sentrallåsen virker kun via passasjerdøren..

Har selv aldri vært borti golf før. Er det vanlig med slitte kontakter el.ligenende på disse? Noen som tror de vet årsaken til disse problemene ut ifra det som er skrevet over? Hvis det er en eller flere spesifikke kontakter som er problemet, må de skiftes, eller holder det å lodde? Hva er evt delenummeret på disse?

På forhånd mange takk!!! :)

Edit: Nå i det siste vil den iblant ikke gå på tomgang. VW mente det kunne skyldes defekt tomgangsregulator, eller "mellomflensen", noe jeg ikke vet hva er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er dimmebryter på instrumentbelysningen så har jeg vært borti at de blir dårlige etter en tid.

Kan være motoren som er dårlig til vindusviskerene eller at det er noe som gjør at pusserene går tungt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt tenningsbakstykke. Du kan prøve å rikkle litt på nøkelen(opp og ned) når du har problemer med viskeren. Ikke uvanlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være el.delen på tenningslåsen. prøv som sagt å rikke i nøkkelen å se om lyset blinker e.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å rikke i nøkkelen. Skjer ingenting. Forøvrig virker ikke den elektriske justeringen av sidespeilene, og sentrallåsen virker kun når det låses opp og igjen på passasjerdøren, ikke førerdøren eller bakluken.... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har bilen hans dauet helt. Den ville ikke gå på tomgang, bare døde ut hele tiden. Han klarte akkurat å få kjørt opp til Teigland på Nesttun. De hadde ikke kapasitet til å ta inn biler på verkstedet før oktober. De var ute og så på bilen med ham når han prøvde å starte, og de mente det kunne være tomgangsregulatoren eller mellomflensen. Vet ikke hva "mellomflensen" er akkurat... Er dette vanlige ting som går på disse bilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som flere andre har sagt her så prøv å bytte el.delen på låsen. Det er en svakhet på Vw. Om det er problemet at den ikke vil gå vet jeg ikke, men den el delen er billig investering! I hvert fall min erfraing på 2'er gti'n jeg hadde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den mellomflensen det prates om er antakelig pakningen mellom innsugsmanifold og innsprutenhet. Utettheter her gir falskluft og merkelig motorgange. Sjekk også 90 grader gummibøyen/gummislange ved innsugsmanifold. ( slangen mellom innsug og bremsekraftforsterker )

Sentrallås/speiljustering: Ledningsbrudd inni gummibelgen i døråpningen førerdør?

Lys: Tenningsbakstykke, lysbryter/dimmer, defekte pærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen Bent Owe, får ta en titt på bilen hans i helgen tenker jeg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.