#1 Skrevet Juli 27, 2007 (endret) Stengt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2007 Monterte akkurat på A8'n og bak var det 2 og 3/4 omdr fra maks til min. Satt den på 2 bak og det ble perfekt:) Fremme var det 19 klikk fra maks til min og der ble den satt på 12 som også virker passe stivt nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2007 Jeg kjører på 70 % stivhet bak og 50 % foran med variant 2, mener jeg å huske. Da mener jeg hvor mye jeg har skrudd igjen fra helt åpent mot lukket. Husker ikke helt omdreiningene. Dette er komfortabelt og greit å kjøre på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2007 har på dt stiveste bak jeg i ale fall, også foran vet jeg ike helt , skal justere etter visninga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2007 har på dt stiveste bak jeg i ale fall, også foran vet jeg ike helt , skal justere etter visninga. regner med du ikke mener så stivt som det går. for vertfall på mitt KW stod det at du IKKE måtte kjøre med det skrudd helt stivt eller helt mykt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2007 har på dt stiveste bak jeg i ale fall, også foran vet jeg ike helt , skal justere etter visninga. Hvorfor det? Det har ingen betydning i forhold til visning hvor hard demperen er justert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2007 Hvorfor det? Det har ingen betydning i forhold til visning hvor hard demperen er justert. Men det kan ha med levetid å gjøre. Men hvorfor justerer man? Kjøreegenskapene forværres i 99% av tilfellene, om man ikke er svært inne på dette med pitch, hjulvinkler og krengning. Justerer man fordi man skal unngå subbing ol, så er det enten et tegn på at bilen er for lav eller fjæren for myk/feil dekk/felg kombo. Ingenting er så fælt som å kjøre koni justert på det tregeste, for det er det man justerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2007 Men det kan ha med levetid å gjøre.Men hvorfor justerer man? Kjøreegenskapene forværres i 99% av tilfellene, om man ikke er svært inne på dette med pitch, hjulvinkler og krengning. Justerer man fordi man skal unngå subbing ol, så er det enten et tegn på at bilen er for lav eller fjæren for myk/feil dekk/felg kombo. Ingenting er så fælt som å kjøre koni justert på det tregeste, for det er det man justerer Jeg justerer for å få kjøreegenskaper og komfort. Jeg har prøvd med for mye rebound på bane, bilen fikk mye mer veigrep når jeg reduserte denne litt. Så kommer det an på om man vil ha mye grep foran kontra bak. Det er merkbar forskjell på de ulike justeringene for å si det sånn. Men du har helt rett i at det er ikke noe poeng i å justere hard demper for å unngå subbing, da justeringen kun virker på høy stempelhastighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 28, 2007 Men det kan ha med levetid å gjøre.Men hvorfor justerer man? Kjøreegenskapene forværres i 99% av tilfellene, om man ikke er svært inne på dette med pitch, hjulvinkler og krengning. Justerer man fordi man skal unngå subbing ol, så er det enten et tegn på at bilen er for lav eller fjæren for myk/feil dekk/felg kombo. Ingenting er så fælt som å kjøre koni justert på det tregeste, for det er det man justerer I bruksanvisningen står det at demperene går i stykker når du justerer. Er med på tanken at det blir verre i fleste tilfeller. men så hekse kunst er det faktisk ikke.. klart justerer du de på det hardeste for å unngå subbing er du litt på feil spor. men slik de kommer er de jo ulikt justert så du må jo justere de uansett hvis du har variant 2.. Å faktisk er sjeldent to "original demper levrandører" heller like i hardheten. feks Sachs sine dempere er somregel hardere en monroe og KYB Poenget mitt er jeg lurer på hva folk har justert de på slik at det er behagelig å kjøre med. for det er litt stress å skru ut demperen hver gang du skal endre litt på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 28, 2007 I Poenget mitt er jeg lurer på hva folk har justert de på slik at det er behagelig å kjøre med. for det er litt stress å skru ut demperen hver gang du skal endre litt på det. Foran er vel justerings skruen på toppen av demperen eller? da kan du jo modde bilen med et hull i karossoriet rett over skruen (dette har vel vert vist på forumet her før) bak må du vel uanstt ut med demperen for å justere og det blir jo endel mere arbeid på 4wd enn fwd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 28, 2007 Foran er vel justerings skruen på toppen av demperen eller? da kan du jo modde bilen med et hull i karossoriet rett over skruen (dette har vel vert vist på forumet her før) bak må du vel uanstt ut med demperen for å justere og det blir jo endel mere arbeid på 4wd enn fwd. Tja er litt skeptisk til det men klart det er jo en mulighet, men da må jeg lage hull i fjærbeinslageret over demperen og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 28, 2007 Tja er litt skeptisk til det men klart det er jo en mulighet, men da må jeg lage hull i fjærbeinslageret over demperen og.. var ikke så lenge siden jeg så et bilde av det her på forumet husker ikke hviken tråd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 28, 2007 var ikke så lenge siden jeg så et bilde av det her på forumet husker ikke hviken tråd helt klart en ide å ta med seg.. post en link her da hvis du ser det igjenn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 28, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=736258&postcount=84 Denne tenker jeg. Prosjekttråden min. Det er bare å bore fra undersiden, så treffer du lett der du skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 28, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=736258&postcount=84 Denne tenker jeg. Prosjekttråden min. Det er bare å bore fra undersiden, så treffer du lett der du skal. veldig bra. den havner ikke midt i vankasse veggen heller altså ? bra jeg la ut denne tråden før jeg monterte når jeg en gang får det nye settet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...