HJELP!! Er det noen som kan hjelpe meg å finne felger til min A6 2.7T

Anbefalte innlegg

Nå sliter jeg med å finne noen fete felger til min 2.7T. Jeg har ingen anelse hva jeg skal handle inn til bilen min. Noen snakker om at jeg må få byttet bremsene mine, men da må jeg ha nye vinterfelger og vinterdekk igjen. (Da blir det dyrt....tror jeg da heller satser på dyrere felger)

Disse felgene er jeg interessert i, men vet ikke om de kan passe. Har du selv disse felgene, og orket å ta et bilde av felgene på innsiden, har jeg vært takknemmelig for det. Har skrevet ned noen av felgene jeg liker godt. (Må være felgbredde mellom 8->9")

OZ Leonardo III 8,5x19" ET35 (med liten kant)

OZ Botticelli 8,5x19" ET 35 (med liten kant)

OZ Rafaello 8,5x19" ET 35 (med liten kant)

OZ Michelangelo PL (PAT LIP) 8,5x19" ET35

Superstar Orden silver 8,5x19" ET35 (med liten kant) (High disk)

Superstar Bareback silver 8,5x19" ET35 (med liten kant) (High disk)

Lorinzer RS8 (MCLAREN SLR design) 8,5x19" ET35

Har også noen som skal passe, men som jeg egentlig ikke er så giret på, da det er så mange som har de:

MTM BIMOTO

Sportec

RS4 Replica (b5 typen)

Har dere noen andre dere kan anbefale? eller som dere vet er fete felger til A6 4B? Mange av de overnevte felger er ganske dyre, men har du andre felger som du mener skal passe? Kom med din mening.

Håper noen kan hjelpe meg, da jeg begynner å bli rimelig stresset og desperat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stress+desperat=forhastede valg=dårlig resultat

jeg har oz leonardo felgene i 20", ganske dyrt og ganske ekslusivt, men skal du være orginal ville jeg kanskje sett på botticelli felgene? har ikke sett noen andre sett i norge så langt..

de andre kjenner jeg ikke noe til, uansett hva du velger så håper jeg det er et gjennomtenkt valg og at du er fornøyd med valget når de kommer på plass..

så sent som det er i sesongen nå ville jeg brukt vinteren på å finne de perfekte felgene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere noen andre dere kan anbefale? eller som dere vet er fete felger til A6 4B? Mange av de overnevte felger er ganske dyre, men har du andre felger som du mener skal passe? Kom med din mening.

Sliter med samme problemet som deg. Jeg har riktignok ikke HP2-calippere men UFO skiver. Samme problemet der, kanskje enda større faktisk. Baksida av eikene treffer calipperen (eller i mitt tilfelle skiva).

En felg som akkurat går på HP2-kalipperen er ihvertfall 8,5x19 og 9,5x19 (begge ET35) Keskin KT5. Det har jeg prøvd. Var snakk om en millimeter klaring. Dette på et S6 C4 fjærbein. Men den har såvidt jeg har forstått samme skive/calipper. Felgene gikk IKKE på UFO-skiva. Kanskje ikke den felgen du var på jakt etter, men da har du ihvertfall fått mitt bidrag.

Den malen du hadde lagd var fin. Sikkert greit å legge ut den her også, så kan andre behjelplige måle på sine felger legge ut info. :)

Lykke til med å finne noe som passer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oz felgene kommer vel mede ET32 og ikke 35. Bare til opplysning. Så du ikke blir oppgitt hvis du er instilt på 35 i bestillings øyeblikket.

OZ Rafaello skal jeg forhåpentligvis skal ha meg til neste år, da i 9x20" disse koster ca 14000+mva/pr. stk. som villedende pris, så det er ikke noe billige felger.

Nå sliter jeg med å finne noen fete felger til min 2.7T. Jeg har ingen anelse hva jeg skal handle inn til bilen min. Noen snakker om at jeg må få byttet bremsene mine, men da må jeg ha nye vinterfelger og vinterdekk igjen. (Da blir det dyrt....tror jeg da heller satser på dyrere felger)

Disse felgene er jeg interessert i, men vet ikke om de kan passe. Har du selv disse felgene, og orket å ta et bilde av felgene på innsiden, har jeg vært takknemmelig for det. Har skrevet ned noen av felgene jeg liker godt. (Må være felgbredde mellom 8->9")

OZ Leonardo III 8,5x19" ET35 (med liten kant)

OZ Botticelli 8,5x19" ET 35 (med liten kant)

OZ Rafaello 8,5x19" ET 35 (med liten kant)

OZ Michelangelo PL (PAT LIP) 8,5x19" ET35

Superstar Orden silver 8,5x19" ET35 (med liten kant) (High disk)

Superstar Bareback silver 8,5x19" ET35 (med liten kant) (High disk)

Lorinzer RS8 (MCLAREN SLR design) 8,5x19" ET35

Har også noen som skal passe, men som jeg egentlig ikke er så giret på, da det er så mange som har de:

MTM BIMOTO

Sportec

RS4 Replica (b5 typen)

Håper noen kan hjelpe meg, da jeg begynner å bli rimelig stresset og desperat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Porsche-felger da ? Finnes mye tøft der,fordelen med Porsche-felger er at de er beregnet for store bremsekalipper pluss at de har så høyt innpress at du ofte kjører med 20 mm adaptere for at det skal passe på VW og Audi. Har selv hatt noen Porsche-felger å det er himmelvid plass til bremser i de felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver faktisk å vurdere å skaffe meg noen brukt 18" dekk og hive de på gamlefelgene. Så får jeg vente til vinteren til å finne noen jeg liker. Samt at jeg kan spare meg opp noe mer penger, da jeg er dritlei av å lete nå. Har brukt hele sommeren til å forhøre meg om etter felger som kan passe. Fikk et tips fra en lokal forhandler i Molde (Øverland dekk og bil) om å lage en mal som jeg kunne sende rundt til felgimportører.

Likte veldig godt den Botticello felgen, selv om jeg egentlig er en som liker mest 5 ekers design eller store grove flater (Leonardo III, Odd Ivar Aaram sine 22" osv osv.)

Hva kostet de OZ felgene dine, Ben? Du har vel i 20", men jeg vil ikke ha 20" da det ikke finnes dekk som har stor nok LI til at jeg kan ha de på bilen. Må isåfall opp i 245.35-20", noe som er for grovt.

Porche felger har vært under vurdering. Har også tenkt på de som er nevnt i en brukt annonse, men skeptisk til den sprekken som er nevnt der. Samt at det er lang å reise til Tønsberg for å teste på bil. Selv om jeg kan sende malen til han som skal selge. Det som er også litt kjedelig er at Porche (RH Turbo)felgene er litt oppbrukte. Har sett litt etter slike felger på nettet, men bare til Porche, og da blir de 9x19" foran og 11x19" bak. Liker veldig godt det 997 Turbo II felgene.

Kom ellers med tips og info. Takker så mye for all respons på så kort tid. Kjempe bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en god pris via Stian Jacobsen\Dekk1\Dekkcompaniet.

Billigste jeg har funnet de på ebay inkl dekk er 40.000.- + mva\frakt.

Jeg kjører med 245.30.20 Pirelli PZero Nero Load Index 91..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forhold til den sprekken så er den profft reparert og skal ikke være en hindring for evt. kjøp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en god pris via Stian Jacobsen\Dekk1\Dekkcompaniet.

Billigste jeg har funnet de på ebay inkl dekk er 40.000.- + mva\frakt.

Jeg kjører med 245.30.20 Pirelli PZero Nero Load Index 91..

LoadIndexen er 90 på nero dekka, ikke 91 som man må ha etter boka, men det har jo ikke noe å si om man ikke godkjenner med felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hum, stemmer det, vet ikke hvor jeg fikk 91 fra.. Samma det, orginal load index er 88 så det er 1 steg nærmere godkjenning.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor tar du ikke kontakt med jons dekk og felg, da får du helt sikkert noen forslag om hva som passer på bilen din. http://www.jonsdekkogfelg.no

Han har helt sikkert levert til samme bil før :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta meg en ringerunde til uka. Har sendt rundt den malen til frontbremsene mine, til endel leverandører. (Men ikke mange som har svart enda.....) Fikk svar med interdekk.no, og de sa at det var en Arne jeg måtte ringe, for de mente de kunne skaffe felger til et annet bilmerke, og borre opp litt senterhullet. (Har ikke Mercedes større hull? 63mm?)

Er det noen andre som har 5x112 boltsirkel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta meg en ringerunde til uka. Har sendt rundt den malen til frontbremsene mine, til endel leverandører. (Men ikke mange som har svart enda.....) Fikk svar med interdekk.no, og de sa at det var en Arne jeg måtte ringe, for de mente de kunne skaffe felger til et annet bilmerke, og borre opp litt senterhullet. (Har ikke Mercedes større hull? 63mm?)

Er det noen andre som har 5x112 boltsirkel?

Audi har 57,1mm og det er jo dette som senterringene blir brukt til. Merce felgene passer jo uten modifikasjon, men med en senterring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig.....

Etter å ha forespurt med følgende info:

>Hva ligger følgende felger i pris hos dere. (Uten dekk, men omlegging av

> dekk fra noen andre felger jeg fikk som ikke passet min bil tidligere i

> sommer)

>

> Monobloc og 2 delte felger:

> 8½x19 GIOTTO II PL W21065500A80 5x112 32 81710261 XL R36U LB56 DK

> 8½x19 MICHELANGELO II PL W21068502A80 5x112 32 81710261 XL R36U LB56 DK

> 9x19 SARDEGNA W0176620261 5x112 35 81710261 XL R36U LB56 DK

>

> 3-delte:

> 8½x19 RAFFAELLO W2107350869 5x112 32 81710261 XL R36U LB56 DK

> 8½x19 BOTTICELLI III W2107650861 5x112 32 81710261 XL R36U LB56 DK

> 8½x19 LEONARDO W2106250069 5x112 35 81710261 XL R36U LB56 DK

>

BigWheels i Kristiansund har fått sjekket opp etter at jeg sendte de malen som jeg hadde laget. Og fikk følgende svar på mail:

"

Hei,disse passer din bil,har fått det bekreftet av motorsportavdelingen

til oz i italiy,som monterer di delte felgene.

kan tilby deg følgende priser for 4stk felger,montert med dine dekk.

2delt/monobloc

giotto 24900,-

michelangelo: 24900,-

sardega 13900,-

3 delte

alle: 39990,-

mvh bigwheels

"

Er det noen som vet om andre som er rimelige på OZ? og som kan garantere at felgene passer. Er saftige priser på disse felgene. Og det er i 19" på alle.

Hva er de råeste og mest hensiktsmessige å kjøpe? Hva passer best til bilen.

Tviler på at jeg handler meg felger til 40store....for det er nesten i overkant. Men syntes Botticelli var dritrå, og det uten at jeg er fan av slike felger. Jeg liker som nevnt tidligere felger som er 5 ekers eller har store flater. Blir vel kanskje ikke kjøpt noe før våren, men da har jeg iallefall noen å velge mellom. Men må ha garanti for at de passer, og blir de bestilt og ikke passer, går jeg fri for utgifter som felg butikk har for å ta inn disse.

Botticelli (3-delt)

oz_botticelli_bspl_ci3_l.jpg

Giotto II (2-delt)

oz_giotto_II_pl_ci3_l.jpg

Sardegna (monobloc)

oz_sardegna_bs_ci3_l.jpg

Leonardo III (3-delt)

oz_leonardo_pol_ci3_l.jpg

Michelangelo PL (2-delt)

oz_mi_angelo_ll_pl_ci3_l.jpg

Raffaello III (3-delt)

oz_rafaello_pol_ci3_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke ta Rafaello, for de skal jeg ha : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tviler på at det blir noe mer enn 2-delt for meg. Synes det er i drøyeste laget å kjøpe felger til 40store, og så er det fruen som bruker bilen. Men en vet aldri, plutselig så smeller jeg inn et sett med Rafaello! ha ha

Etter jeg solgte Recaro interiøret har jeg jo pengene, men er råttent å betale så mye for felger synes jeg. Men greit å vite at det er felger som skal passe bilen.

Noen som vet om 3-delte Superstar er noe billigere? (liker den Superstar Orden felgen...)

Har laget noen bilder av de felgene som muligens frister litt. ca. 10000kr i forskjell....men men. Er ganske nøyaktig 19" de som er lagt inn.

Michelangelo II PL

Michelangelo3.jpg

Sardegna

sardegna3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle enten ha michelangelo eller raffaello, men jeg har en forkjærlighet for 5 eika kantfelger, såda må det vel bli raffaello.

Men 2 valget er michelangelo. Så om jeg hadde vært deg, ville jeg hatt michelangelo. Men det er bare min mening, du må nesten bestemme selv. : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.