#1 Skrevet Juli 27, 2007 Heisann alle, Jeg er i disse dager i full gang med å senke bilen min med Weitech 30/30mm senk. samt sette på sports dempere fra weitech.. Jeg har begynt bak da jeg også holder på å fikse alt av bremser bak (alt var rusta i stykker) Jeg sitter nå litt fast og har demontert demperen, men skjønner ikke hvordan jeg kan få av fjæra...(den sitter ikke fast sammen med demperen, men på siden av..) det er rett og slett ikke plass til 2 fjærklemmer på fjæra.. i tillegg så er jeg usikker på om fjæra er festa på noe måte i toppen?? Noen som har vert borti det samme og kan komme med meninger om dette? jeg sitter litt fast her med hvordan jeg skal få av fjæra bak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2007 Regner med du har tatt av hjulet og jekket opp bilen? I såfall kan du vel presse hjulopphenget noe nedover, noe som hjelper litt. Men; jeg fikk på to klemmer da jeg byttet på min, så det går, altså Det er ikke noe hokus-pokus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2007 Regner med du har tatt av hjulet og jekket opp bilen? I såfall kan du vel presse hjulopphenget noe nedover, noe som hjelper litt. Men; jeg fikk på to klemmer da jeg byttet på min, så det går, altså Det er ikke noe hokus-pokus. hehe, KLART bilen står på bukker og hjulene er av... MEN bukkene har jeg jo seff satt slik at de står på bakstillinga av bilen.. men jeg får prøve litt mer i morgen med å få på 2 klemmer.. fungerer veldig dårlig med ei vertfall... jeg tenkte også at dette ikke kunne være noe hokus pokkus... håper jeg får det til i mårra.. begynner å bli lei av å ikke kjøre A3... Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2007 Jeg byttet dempere og fjærer på min A3 for ikke så veldig lenge siden, og det første du må gjøre er å flytte bukkene så de ikke står på bakstillingen Brukte kun en fjærklemme og det funket greit på min.. Klart jeg måtte vri litt på fjæren, men i toppen av fjæren sitter en gummikloss, og får du av denne er det definitvit ikke noe problem å vri ut fjæren Foran er det derimot en helt annen oppgave, og får du ikke hjelp er det nesten umulig å klare på egen hånd Er det noe du lurer på, så sjekk tråden min (link i signatur) eller tråden til Dennis Møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2007 ja i dag får jeg begynne med å flytte bukkene fra bakstillinga så får jeg bare prøve å få av fjærene bak... med en gang de er av så er det bare å få inn de nye og sette på demperene, for så å montere alt fra hjul lager til bremser bak.. hadde håpt å bli ferdig med det i dag for så å begynne forran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2007 Det var jo utrolig lett å få av fjærer bak da.. hehe.. jeg bare flyttet bukkene så datt jo nesten orginal fjærene ut.. så alt bak på bilen min er nå ferdig.. skulle lagt ut bilder men har desverre ikke noe kamera Er igang forran nå.. jeg tok av venstre siden med litt bahl.. tok ca 40 min før jeg fikk det av... men når jeg fikk det av så fikk jeg med en positiv overaskelse.. den øverste ringen av fjæra var knekt.. derfor har jeg hatt snåle lyder fra forstillinga av bilen.. I dag er planen å få av høyre siden for så å montere begge sider forran, lufte bremsene på bilen, stramme brekket og sette på hjula.. gleder meg til å få alt på plass og bilen ned på jorden slik at jeg rekker lokal lags møtet på onsdag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...