#1 Skrevet Juli 28, 2007 Jeg må ha ut katalysatoren på bilen min, den har sprekt i overgangen til røret som går bakover. Men det ser så utrolig trangt ut nedi der. Er det noen her som har montert/demontert cat på en slik bil før? (02 Passat 130tdi 4 Motion) Katalysatoren henger jo som kjent på røret på vei ned under bilen. PS: Må man ha bilen på bukk for å få plass til å tre det ned igjen, pga det lange røret som henger på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=73943 Tipper det er mye likt som beskrevet her. Nederste posten er en detaljert beskrivelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2007 Takker! Skal nok følge den ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2007 PS: Må man ha bilen på bukk for å få plass til å tre det ned igjen, pga det lange røret som henger på? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2007 Holder å ha den på biltema-bukker eller tilsvarende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2007 ok! takker for svar! nå må jobben gjøres snarest! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2007 Jeg hadde lest den beskrivelsen over her, og hadde forberedt meg med noen timers arbeid, men neida... hele jobben, inkl litt kjabbing med jørn og litt brus, gikk unna på 1t 45min. Dette er min beskrivelse: 1 - Demonterte begge motordekslene (det over luftmengdemåleren og det over motoren) 2 - Demonterte Luftmengdemåleren (Vær forsiktig, denne tåler ikke harde støt) 3 - Demonterte røret mellom EGR og Eksosmanifold (Dette var pakningsløst) 4 - Løsnet alle 3 skruene på downpipe 5 - Løftet bilen, delte eksosen midt under, tok ut de løse lange røret. 6 - Tok ut downpipe 7 - Slipte og sveiste de 2 bitene sammen. 8 - Monterte alt i motsatt rekkefølge. Mange tusen takk til Jan Saltnes for skrudeltagelse og sveising! Og takk til Statoil Service Risør for lånet av løftebukk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...