Hvor sitter "Vehicle Speed Sensor G68"?

Anbefalte innlegg

Gjelder en 7a motor. 1991.

Noen som vet symptomene hvis denne er gåen?

Får opp feilkode 00281 Vehicle Speed Sensor G68 - No Signal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags sensor er det da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel egentlig litt det jeg lurte på og :)

Vet ikke hvor den sitter eller hva den gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet? Prøvd og finne føleren i etka uten hell. Feil kommer tilbake med en gang.

Har noen symptomer på bilen, enkelte ganger ved kaldstart har den litt feiltenning og høres ut som en subaru, drar litt dårlig til den blir varm, litt sånn fra og til kan bilen dra dårlig. Men som regel går den som en klokke.

Er byttet mye på bilen siste tid og, ny luftmassemåler,nye banke sensorer, lambda, plugger, fordelerlokk+rotor,bensinpumpe og filter. Kan ikke så mye om disse motorene enda, men må vel være noe som styrer tenning. Og hva alle følere og duppeditter gjør i denne motoren har jeg ikke full oversikt over enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

00281 Vehicle Speed Sensor G68 - No Signal

er vel normalt at du får opp denne feilkoden om du tester bare med tenning på, den skal forsvinne om du tar feilavlesning med motoren i gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

00281 Vehicle Speed Sensor G68 - No Signal

er vel normalt at du får opp denne feilkoden om du tester bare med tenning på, den skal forsvinne om du tar feilavlesning med motoren i gang.

Det er dessverre ikke helt korrekt; jeg regner med at du egentlig mener 00513 - Engine Speed Sensor (G28) og denne forsvinner etter oppstart av motor.

Den 00281 Vehicle Speed Sensor G68 - No Signal har jeg stor tro på befinner seg på girkassa og gir signal til instrumentet ditt bl.a.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 00281 Vehicle Speed Sensor G68 - No Signal har jeg stor tro på befinner seg på girkassa og gir signal til instrumentet ditt bl.a.

Det høres ut som giveren til speedometeret ja, siden den heter "Vehicle speed sensor" - kjøretøyhastighetgiver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dessverre ikke helt korrekt; jeg regner med at du egentlig mener 00513 - Engine Speed Sensor (G28) og denne forsvinner etter oppstart av motor.

ja, fader, var den jeg mente:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir denne signal til mer en speedometer? For det virker som det skal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen ideer? Klarer ikke finne ut av det. Feil kommer tilbake så fort jeg begyner kjøre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.