Hvordan koble opp oljetrykkmåler?

Anbefalte innlegg

Monterte ett T-stykke innpå oljekjøleren min nå så jeg fikk et uttak til den org sensoren + sensoren som fulgte med Autogauge måleren min.

Strakk en skabel i fra senosoren som har 1stk uttak og inn til måleren,men bak på måleren har jeg 3stk innganger.

Inngangene heter:

S,I og G

Jeg tolker det som:

Sensor,Ignition og Ground.Stemmer det tro?

Står jo såååå dårlig i bruksannvisningen så. : dum :

Koblet det slik:

I fra sensoren på oljekjølern -> S

+ i fra tenningen -> I

- i fra chassiet -> G

Da funker måleren,men får opp 5,5-6,0bar på tomgang,kan vell ikke ha så mye trykk på tomgang på en 1.8T motor? Når jeg gasser litt opp til 3-4000rpm flytter den seg litt opp over 6bar...

Har jeg en veeeeldig sunn motor eller er de noe rart her? Har jeg koblet feil? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke unormalt med såpass trykk hvis motoren er kald. Med varm motor får du mindre oljetrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,min er helt kald nå.Skal legge opp kabelen i fra sensoren til -> måleren skikkelig i morra og teste på varm motor for og se da. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det koblet opp,og når bilen blir varm detter trykket til 2bar,ved 2500-3000rpm ligger det på 5-6bar.Hvor mye skal egentlig trykket ligge på? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du får på varm motor høres normalt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du får på varm motor høres normalt ut.

Det var jo bra da. : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje OT men følger det med alt du trenger for og montere oljetrykks målern på den auto gouge du kjøpte... vurderer og kjøpe en sånn på bil extra men er ikke sikker på hva mer jeg trenger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje OT men følger det med alt du trenger for og montere oljetrykks målern på den auto gouge du kjøpte... vurderer og kjøpe en sånn på bil extra men er ikke sikker på hva mer jeg trenger..

Alt følger med ja,unntatt ledning i fra sensoren i motorrommet -> måleren innv. ;)

Men hvis du ikke har noen ledig plass på oljekjøleren eller hvor du monterer sensoren så må du kjøpe ett t-stykke så du får brukt org sensor + sensoren til Autogauge måleren. ;) Dette får du på Biltema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info:D Blir turbotrykk + oljetrykk + kanskje kanskje oljetemp måler også:D Får se =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.