#1 Skrevet Juli 29, 2007 Da blir det typ85 90quattro sedan:) Dette er jo femmer og quattro fra før, men mye (hehe) vil ha mer regner jeg med. Kan like gjerne begynne å lete etter motor o.l med en gang. Derfor; Hva må gjøres for å få satt inn turbo femmer i denne? Hva slags motorkode blir brukt, hva bør byttes, osv osv osv! Godkjenning? Mulig? har søkt, så hvis dere har noen gamle poster med de samme spørsmålene og svarene på; Sleng de opp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2007 Får ikke godkjent noe turbo maskin i denne... MEN, alt av 5'mer turbomotorer passer jo glatt oppi;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2007 Får ikke godkjent noe turbo maskin i denne... MEN, alt av 5'mer turbomotorer passer jo glatt oppi;) Hva med Ola G. Bråthen sin 90q? Såg han snakka om å få sitt godkjent... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 29, 2007 Altså, det kan ikke være umulig? (Norge...jaja) Selv om den type motor ikke kom i den type karosseri må det vel gå an? Alt skikkelig utført, og ja.. DETTE SKAL IKKE VÆRE UMULIG!!!! :-) Men hva med bremser, girkasse, understell og lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2007 bump, bump Hvor mye tåler kassa som sitter der fra før egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 30, 2007 bump, bump Hvor mye tåler kassa som sitter der fra før egentlig? kassa kan tåle mye eller lite,kommer mest ann på hvordan tilstanden på den er og hvordan bilen blir brukt.har selv brukt opp 6 kasser på 2 år nå.dette med en 90q med ca 380hk.kan også være lurt å bytte olje på dem da de sikkert har gått en del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 30, 2007 Det meste som er noenlunde fornuftig bygget og innen rimelighetens grenser lar seg godkjenne uten at fabrikk/importør trenger å gi ut noe papir, man må bare skrive en detaljert søknad og dokumentere selv så godt det lar seg gjøre. Ha en god dialog med Statens Vegvesen fra før du setter fastnøklene bortpå bilen for første gang, så kan sannsynligvis prosjektet avsluttes med "godkjent ombygget" i vognkortet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2007 Får ikke godkjent noe turbo maskin i denne... MEN, alt av 5'mer turbomotorer passer jo glatt oppi;) Hei, Har selv en 91 mod. Audi 90 Quattro som forøvrig er tilsalgs. Denne modellen er også levert med 20 ventilmotoren som standard,- men uten turbo! Det betyr at alt annet enn turbodelen er levert som originalt utstyr,- dette er allerede godkjent motor i denne bilen! burde ikke være så vanskelig dette..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 30, 2007 Det de ser på er motorens effekt, dreiemoment og vekt i forhold til original, evt. største originalmotorisering. Om man bygger om med en 3-sylindret 1-liter eller en 6-liters V8 er igrunn det samme, satt litt på spissen. Jeg var i kontakt med trafikkstasjonen angående ombygging av Audi 80/90 type 81 med 2.2/136 hk til 10v turbo med 165 hk, og det skulle visst bare være en formalitet å få godkjent, men grunnet saksgangen i slike søknader må man uansett søke langt i papirformat.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 30, 2007 Da var det som jeg trodde:) Så jeg kan like gjerne begynne med å bruke kassa som sitter der med andre ord? s4, s6 og lignende da? er disse mye sterkere enn den som sitter der fra før? Må vel uansett utsette prosjektet ei stund siden 80en fikk en sykkel i fronten, og ser ut som en dass forran... !!! nylakkert og greier:( hvis noen har en coupe eller s2 fanger til salgs så skrik ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 31, 2007 Stor forskjell på hvor mye kassene tåler i forhold til org og s kassene? Har en ekstra til 90en, så kjekt å ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 31, 2007 Har godkjenning til og ha mc motor (10vt) i min 1983 Audi 80 Quattro liggende her jeg... Men det må søkes på papir på hver bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 31, 2007 ja, det burde ikke være noen umulig oppgave å få godkjent hvis det er en god dialog med BT samt en skikkelig søknad og begrunnelser på alt. Mitt syn iallefall. Det er da godkjente kadetter med cossie motor også, så ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 1, 2007 Vurderer selv et slikt bygg: smil : Mener og ha hørt det er en spesial avdeling innen BT som driver med slik godkjenning. Noen som kjenner til det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 1, 2007 Hei, Har selv en 91 mod. Audi 90 Quattro som forøvrig er tilsalgs. Denne modellen er også levert med 20 ventilmotoren som standard,- men uten turbo! Det betyr at alt annet enn turbodelen er levert som originalt utstyr,- dette er allerede godkjent motor i denne bilen! burde ikke være så vanskelig dette..... B3 sedan ble aldri levert med turbomotor orginalt, dermed må det søkes om motorbytte, i en bil som aldri har hatt turbo fra før. Er dette man sliter med å få godkjent, men på en annen side vet jeg ikke av noen som har skrevet en bra søknad og fått avslag heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 1, 2007 understellet som sitter der, tåler det bra med effekt? Tenkte på i forhold til S2 og lignende? Coilovers til dette understellet? Er det å få? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 2, 2007 tja... Jonus kjørte vel med 700 hk på orginalt understell i sin 90 typ 85, men problemet er bygging av bremser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 2, 2007 tja... Jonus kjørte vel med 700 hk på orginalt understell i sin 90 typ 85, men problemet er bygging av bremser... Bremser? Er ikke så mye hokus pokus å sette på big reds, rs2 braketten går jo på med mindre mods og kan kjøre med 323mm skive. Enda større er og mulig da det ikke er såå mye hokus pokus å fabrikere noen braketter, eneste problemet jeg ser med svære bremser er at man må ha for store hjul på bilen, noe disse ikke kler... -Bak får man 269mm med klaver fra S4 nesten rett på. Coilovers får man laget hos KW i tyskland... MEN godkjenning til hverken bremser eller coilovers eksisterer ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 3, 2007 Da trengs det en god begrunnelse med andre ord? Si at jeg har s4 bremser round baut. Dette er en bil med 230hk og 1800kg. Når dette kommer på en 90 er vel vekta rundt 1300? da kan jeg jo også gå opp i effekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 3, 2007 Har godkjenning til og ha mc motor (10vt) i min 1983 Audi 80 Quattro liggende her jeg... Men det må søkes på papir på hver bil... Skulle fått sett på den godkjenningen,for og gi oss andre en pekepinn hva de ser etter. Lette i tråden din,men fant ikke noe info om den der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 4, 2007 scan inn og post i tråden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 4, 2007 Da trengs det en god begrunnelse med andre ord? Si at jeg har s4 bremser round baut. Dette er en bil med 230hk og 1800kg. Når dette kommer på en 90 er vel vekta rundt 1300? da kan jeg jo også gå opp i effekt! Neee... Om du får på S4 bremser så spør de nok om dokumentasjon på at disse går på bilen, og for å få disse på, ialfall fremme så må det smis til braketter, kan være de er happy med cnc maskinerte greier om du har materialsertifikat på dette, om ikke krever de tuv og du er like langt. Uansett om du har Veyron bremser på bilen så er det ikke en selvfølge at du kan dra ut 1001HK vel? Er MYE annet som krangles på, og hjelper heller ikke at møller er lite hjelpsomme og biltilsynet født negativ og inkompetente... Det høyeste jeg har sett typ85 godkjent med er 165hk 10v turbomotor og 170hk 7A motor, rykter sier også 200WR, men spørs om det går den dag i dag. Så noe 20vT blir en lang og slitsom kamp. Om ikke umulig, vet ikke om TUV i tyskland heller godkjenner dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 10, 2007 Får ta en prat med det lokale biltilsynet. Hvem skal behandle søknaden? Gruer meg som bare det til denne prosessen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...