styrke 5trinns ur-quattro kasse vs 6 trinns?

Anbefalte innlegg

hej!

girkasser er jo et tema for tiden..

har hørt at ALLE 5 trinns quattro kasser er i faresonen med motorer med mye moment. Snakker da om hardt trimma femmere. Skal man ha noe som holder er det 6 trinns som gjelder.

 

MEN jeg snakka med en kar som påstod at 5 trinns ur-quattra kasse var langt sterkere en 5 trinns kasse fra andre quattroer. Noen andre som har hørt eller helst erfart dette?

 

på min er det 82modell orginal urquattro kasse.

er klar over at måten å finne ut dette på er å gi gass for å sjekke selv: rolleyes

men hadde jo vært greit å vite på forhånd:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ikke noe sterkere kasse i ur-quattro enn noen andre biler med 016-kasse og quattro, bare annen utveksling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men den er vel noe sterkere enn 01A kassa da. kan være det han tenkte på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, 016 er sterkere enn 01A, men ingen bil i type 85-serien hadde noengang 01A-kasse uansett.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hej!

girkasser er jo et tema for tiden..

har hørt at ALLE 5 trinns quattro kasser er i faresonen med motorer med mye moment. Snakker da om hardt trimma femmere. Skal man ha noe som holder er det 6 trinns som gjelder.

 

MEN jeg snakka med en kar som påstod at 5 trinns ur-quattra kasse var langt sterkere en 5 trinns kasse fra andre quattroer. Noen andre som har hørt eller helst erfart dette?

 

på min er det 82modell orginal urquattro kasse.

er klar over at måten å finne ut dette på er å gi gass for å sjekke selv: rolleyes

men hadde jo vært greit å vite på forhånd:p

 

016 kassa som står originalt i urquattro er nok sterkere enn 01a som står i 5tr. s2.Har hatt to urquattroer med hyggelig effekt uten problemer.01A kassa i s2.n tok kvelden ganske fort og ble skiftet ut til 6 tr. 01e kasse. I følge tunere jeg hadde kontakt med var det 3 giret på 016 kassene som ga seg når effekten ble høy. Til syvende og sist kommer det vel litt an på sjåføren og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da høres det jo litt bedre ut en det jeg først fikk høre da,vs fortalte meg at momentet som ble i motorn min garantert kom til å knekke kassa, og alle femtrinns var like svake.....

men da får jeg leve i håpet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar opp igjen denne jeg... er ikke til å bli klok på dette med de ulike kassene.... sufra litt på zatzy og der var det faktisk etpar som mente ur kassa var like sterk som 6 trinns kassene...

 

Og for de som følger med på svenskene "silver s2" kjører ca 720NM med s2 5 trinns(riktignok overhaldt). Han bruker bilen masse på stripa. Men kassa holder.

 

hmmm...jo fler man spør....

 

er vist bare å prøve selv skjønner jeg: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sterk kassene er avhenger vel av hvilken tilstand de er i før man tar dem i bruk... Vil vel tro at en 6 trinns kasse som har runda 300 k vil ryke fortere enn en ny overhalet ur kasse... Så man må jo nesten bare prøve for å finne det ut... Ryker det, så ryker det! Er bare å bytte det...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja... nå som jeg vet fasiten kan jeg jo ta opp denne igjenn...

 

ur quattro kasse tåler IKKE 560 hk / 670NM: rolleyes

 

kassa røyk i helgen etter pådrag på 3. gir. gira forsiktig og ikke no hard clutching...

mista rett å slett all framdrift da trykket kom åp 3 gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være noen som har en fasit på "skuddsiker" gearkasse til en sterkt 5èr!?

Hvordan kjører Jonus med? Hvis han har 1000-1300 hk og tilsvarende Nm, og kjører drag etter drag uten ras....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være noen som har en fasit på "skuddsiker" gearkasse til en sterkt 5èr!?

Hvordan kjører Jonus med? Hvis han har 1000-1300 hk og tilsvarende Nm, og kjører drag etter drag uten ras....?

I s2en har han en 6trinns kasse fra V8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vet noe om 5-trinns fra UrS4 vs 6-trinns da?

 

er vel 01E begge. men mener jeg har hørt noe om at en av dem har sterkere 1.gir eller noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt at 1.gir på 5 trinns urS4 kassa er sterkere en 1.gir på 6-trinns kassa.

Men mange som har "hørt" ting, noen som kan bekrefte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vet noe om 5-trinns fra UrS4 vs 6-trinns da?

 

er vel 01E begge. men mener jeg har hørt noe om at en av dem har sterkere 1.gir eller noe..

 

Er det ikke 6-trinns'n som har forsterka 1 gir da?

 

I s2en har han en 6trinns kasse fra V8

 

Han har vel gjort noe med den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 6-trinns'n som har forsterka 1 gir da?

 

 

 

Han har vel gjort noe med den ?

Bare "ESAB" mittdiff om jeg husker rett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i grønne 90 bruker vist jonus 5 trinns fra S6, trodde riktig nok s6 hadde kun 6 trinns jeg men... kansje det da er muligheter for s4 5 trinns og? sikkert litt lettere tillgjengelige de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare "ESAB" mittdiff om jeg husker rett

 

Heh... type "kladd&sveis"... Da ere jo greit...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i grønne 90 bruker vist jonus 5 trinns fra S6, trodde riktig nok s6 hadde kun 6 trinns jeg men... kansje det da er muligheter for s4 5 trinns og? sikkert litt lettere tillgjengelige de.

 

5 Trinns er lettere å få tak i, og en del billigere en 6 trinns`en

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det ikke litt problemer med s4 girkasse da denne har 2 "girsjaltere" ? må vel bygge om en del?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det ikke litt problemer med s4 girkasse da denne har 2 "girsjaltere" ? må vel bygge om en del?

 

Trenger vel hele giroverføringa da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke dette samme på alle 01E da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke dette samme på alle 01E da?

 

Når du sier det så tror jeg faktisk det ja. Har ikke helt peiling på disse tallene jeg men :P

 

Ser goroverføringa på 200'n min er slik med to stag osv som på 6trinns'n jeg har. Eneste er jo et gir til og revers'n et annet sted...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Jørgen Wangesteen på forumet her har 6trinns S4kasse til salgs enda trur jeg..http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96003 om du må ha ny kasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i grønne 90 bruker vist jonus 5 trinns fra S6, trodde riktig nok s6 hadde kun 6 trinns jeg men... kansje det da er muligheter for s4 5 trinns og? sikkert litt lettere tillgjengelige de.

 

 

Hmmm...trodde også de bare kom som 6 trinns.... Men uansett, så er vel ikke innmaten helt original? Kan umulig tåle alle de 201 m dragene med så mye effekt...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.