#26 Skrevet September 4, 2007 Er det ikke 6-trinns'n som har forsterka 1 gir da? Han har vel gjort noe med den ? Stemmer. Det er 6 trinsen som har forsterket 1 gear. ur 6 trins tåler mere enn ur 5 trins 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 4, 2007 urq kom aldri med 6 trinns! Og ja, man fikk både s4 og s6 med 5 trinns 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 4, 2007 urq kom aldri med 6 trinns! Og ja, man fikk både s4 og s6 med 5 trinns Kranglefant Tror han mener urs4 kasse, eller ur s6 kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 4, 2007 Jepp, enig med GT. Men den eneste fordelen med 6 trinns er ikke bare at noen har bredere førstegir, men også at noen har en drivaksel som "flekser" litt mer enn andre ved hardt pådrag og er snillere med gira på den måten. Om jeg ikke tar helt feil da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 4, 2007 Du tenker på "myk" inngående aksel? Er jo noen som har det også. Men har mye å si hvordan girkassa er festet også. Er ikke helt bra å ha helt stive motorfester,girkasse og bakdiff fester. Er liksom ikke noe som kan ta opp støt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 4, 2007 Ja, det stemmer, brukte bare ikke korrekt ord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet September 4, 2007 Snakket litt med Johan Heide her på forumet, han mener at du får S6 med 5.trinns kasse. Disse har forsterket 1.gir, bredere drev rett å slett.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 4, 2007 hmmm... ikke lett å bli klok på dette med girkasser rett å slett!! Men det vi altså her har kommet frem til er at en 5 trinns s4 / s6 kasse skal være like solide som 6 trinns fra samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 4, 2007 kjøp s4 bi turbo kasse du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 4, 2007 kjøp s4 bi turbo kasse du jada.. hadde kr ikke vært begrensinga så men er ikke no påeng for meg om jeg har 5 eller 6 trinns. det vikitgste er at den holder effekten min og ikke koster mer en nødv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 4, 2007 får s4 bi trubo kasser til under 10k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet September 4, 2007 Hvis man først tilpasser bilen til S4 5 trinns.. da vil det kunne passe med 6 trinns fra C4 og? Vil det da også passe med S4 bi turbo kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet September 5, 2007 Har hørt at 5-trinns fra S6 er ganske solid, og bedre enn 5-trinns fra S4? Men 6-trinns kassene er vel muligens like på både S4 og S6? (på 2.2) Trodde det bare var noen RS2'er som hadde forsterket 1ste gir på 6-trinns kassene, men mulig dette gjelder andre kasser også...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet September 5, 2007 her er det vst litt mer info...http://www.elektro.com/~audi/01E/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet September 5, 2007 Veit lite om 5-trins kassene, men meiner 5 trins og 6 trins S4/S6 kassene er like sterke. På RS2 finst i 2 varianter av 6-trins kassa. CGR og CRB CGR er også brukt i S2. Desse har litt høgare utveksling på 6. gir enn S4/S6 kassene. Av CGR kassa finnes to versioner. Skille skal gå ca i 04.95. Eller SerieNr 77644. Den senere utgava av CGR kassa har det mykje omtalte breie 1.-giret. Som skal tåle meir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet September 5, 2007 men hvor viktig er det med forsterka 1. gir? er da vel ikke det som er mest belasta....trimma turbo moterer får ikke fullt trykk på 1.gir så må vel være på de høyere gira de har mer belastning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet September 5, 2007 men hvor viktig er det med forsterka 1. gir? er da vel ikke det som er mest belasta....trimma turbo moterer får ikke fullt trykk på 1.gir så må vel være på de høyere gira de har mer belastning? Godt poeng... Ser ut som om det er 3.gir som forsvinne for dei fleste med gammal kasse. Sikkert fordi dette er første giret som gir fult ladetrykk og godt feste. Overhale kassa med nye kraftigere synkringer og lager, sveise midtdiff , og montere oljekjøler, så holder dei sikkert lenge. Lurer på om eg ikkje har høyrt rykter om at Jonus også sveiser på ein forsterkning på girkassehuset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet September 5, 2007 Mener å ha hørt at synkroniseringa på 6 tr,kassa er sterkere en på 5 tr. ja.. er vell den som ryker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet September 5, 2007 Mener å ha hørt at synkroniseringa på 6 tr,kassa er sterkere en på 5 tr. ja.. er vell den som ryker? er vel den som ryker ved kjapp giring, men ved pådrag så må det vel nesten være drevene eller noe som gir seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet September 5, 2007 ja, det hørtes logisk ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 7, 2007 Hvis man først tilpasser bilen til S4 5 trinns.. da vil det kunne passe med 6 trinns fra C4 og?Vil det da også passe med S4 bi turbo kasse? jepp;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...