styrke 5trinns ur-quattro kasse vs 6 trinns?

Anbefalte innlegg

Er det ikke 6-trinns'n som har forsterka 1 gir da?

 

 

 

Han har vel gjort noe med den ?

 

Stemmer. Det er 6 trinsen som har forsterket 1 gear.

ur 6 trins tåler mere enn ur 5 trins

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

urq kom aldri med 6 trinns!

 

Og ja, man fikk både s4 og s6 med 5 trinns : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

urq kom aldri med 6 trinns!

 

Og ja, man fikk både s4 og s6 med 5 trinns : smil :

 

Kranglefant :) Tror han mener urs4 kasse, eller ur s6 kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, enig med GT.

 

Men den eneste fordelen med 6 trinns er ikke bare at noen har bredere førstegir, men også at noen har en drivaksel som "flekser" litt mer enn andre ved hardt pådrag og er snillere med gira på den måten.

Om jeg ikke tar helt feil da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tenker på "myk" inngående aksel? Er jo noen som har det også. Men har mye å si hvordan girkassa er festet også. Er ikke helt bra å ha helt stive motorfester,girkasse og bakdiff fester. Er liksom ikke noe som kan ta opp støt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det stemmer, brukte bare ikke korrekt ord :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket litt med Johan Heide her på forumet, han mener at du får S6 med 5.trinns kasse. Disse har forsterket 1.gir, bredere drev rett å slett....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... ikke lett å bli klok på dette med girkasser rett å slett!!

 

Men det vi altså her har kommet frem til er at en 5 trinns s4 / s6 kasse skal være like solide som 6 trinns fra samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp s4 bi turbo kasse du

 

jada.. hadde kr ikke vært begrensinga så;)

men er ikke no påeng for meg om jeg har 5 eller 6 trinns. det vikitgste er at den holder effekten min og ikke koster mer en nødv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får s4 bi trubo kasser til under 10k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man først tilpasser bilen til S4 5 trinns.. da vil det kunne passe med 6 trinns fra C4 og?

Vil det da også passe med S4 bi turbo kasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at 5-trinns fra S6 er ganske solid, og bedre enn 5-trinns fra S4?

Men 6-trinns kassene er vel muligens like på både S4 og S6? (på 2.2)

Trodde det bare var noen RS2'er som hadde forsterket 1ste gir på 6-trinns kassene, men mulig dette gjelder andre kasser også...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er det vst litt mer info...http://www.elektro.com/~audi/01E/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit lite om 5-trins kassene, men meiner 5 trins og 6 trins S4/S6 kassene er like sterke.

På RS2 finst i 2 varianter av 6-trins kassa. CGR og CRB

CGR er også brukt i S2.

 

Desse har litt høgare utveksling på 6. gir enn S4/S6 kassene.

 

Av CGR kassa finnes to versioner. Skille skal gå ca i 04.95. Eller SerieNr 77644.

Den senere utgava av CGR kassa har det mykje omtalte breie 1.-giret. Som skal tåle meir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor viktig er det med forsterka 1. gir? er da vel ikke det som er mest belasta....trimma turbo moterer får ikke fullt trykk på 1.gir så må vel være på de høyere gira de har mer belastning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor viktig er det med forsterka 1. gir? er da vel ikke det som er mest belasta....trimma turbo moterer får ikke fullt trykk på 1.gir så må vel være på de høyere gira de har mer belastning?

 

Godt poeng... : rolleyes

 

Ser ut som om det er 3.gir som forsvinne for dei fleste med gammal kasse. Sikkert fordi dette er første giret som gir fult ladetrykk og godt feste.

 

Overhale kassa med nye kraftigere synkringer og lager, sveise midtdiff , og montere oljekjøler, så holder dei sikkert lenge.

 

Lurer på om eg ikkje har høyrt rykter om at Jonus også sveiser på ein forsterkning på girkassehuset? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha hørt at synkroniseringa på 6 tr,kassa er sterkere en på 5 tr. ja.. er vell den som ryker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha hørt at synkroniseringa på 6 tr,kassa er sterkere en på 5 tr. ja.. er vell den som ryker?

er vel den som ryker ved kjapp giring, men ved pådrag så må det vel nesten være drevene eller noe som gir seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man først tilpasser bilen til S4 5 trinns.. da vil det kunne passe med 6 trinns fra C4 og?

Vil det da også passe med S4 bi turbo kasse?

 

jepp;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.