Hvordan demontere fjærer på Touran?

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på å skal skifte fjærer på en Touran, og kommet et stykke på vei, men står fast:

Hittil har jeg løsnet stab.stag fra støtdemper og bolt gjennom støtdemperhylse + at jeg har skrudd på 2 fjærklemmer på fjærene, slik at de nå er løse oppe i fjærbeinet.

Nå skal jeg få ut demperen (fjærbeinet om du vil) og da må resten avhjulopphenget presses ganske langt nedover, dette virker vanskelig. Hva er trikset?? Må flere deler løses ned, eller hvilke triks har dere andre brukt??

Er altså Touran/Golf 5 det dreier seg om, med originalt understell.

Takker for tips!

mvh Audun.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Holder på å skal skifte fjærer på en Touran, og kommet et stykke på vei, men står fast:

Hittil har jeg løsnet stab.stag fra støtdemper og bolt gjennom støtdemperhylse + at jeg har skrudd på 2 fjærklemmer på fjærene, slik at de nå er løse oppe i fjærbeinet.

Nå skal jeg få ut demperen (fjærbeinet om du vil) og da må resten avhjulopphenget presses ganske langt nedover, dette virker vanskelig. Hva er trikset?? Må flere deler løses ned, eller hvilke triks har dere andre brukt??

Er altså Touran/Golf 5 det dreier seg om, med originalt understell.

Takker for tips!

mvh Audun.

Senket nettopp en touran da løsnet vi det slik som du sa. så gikk det akkurat å presse det ned for å ta ut demperen når vi var to mann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.